Για άλλη μια φορά η συνεδρίαση ήταν απογοητευτική. Θα προσπαθήσω να εστιάσω σε ορισμένα σημεία και να καταθέσω τις απόψεις μου.
Απολύσεις
Όταν προσλαμβάνεις ανθρώπους για να δουλέψουν για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, υλοποιώντας μια συγκεκριμένη εργασία, η οποία έχει καθορισμένο χρόνο υλοποίησης από την αρχή, είναι λογικό όταν τελειώσει αυτός ο χρόνος, να ζητάς την αποχώρησή τους. Όταν δε αυτό αφορά στη χρηματοδότηση της δαπάνης εργασίας από χρηματοδοτούμενο πρόγραμμα της ΕΕ κι αυτό τελείωσε, δίχως να έχουν δημιουργηθεί υποδομές και συνθήκες συνέχειας, αυτό κάνει τα πράγματα πολύ δύσκολα.
Οι πολιτικοί όμως, τουλάχιστον σε κάποια ζητήματα πρέπει και οφείλουν να παίρνουν πρωτοβουλίες.
Ο Δήμος, αν έχει κοινωνική ευαισθησία κι έχει π.χ. ως στρατηγικό στόχο την παροχή εργασίας σε ΑΜΕΑ, διότι δεν έχουν εύκολα αυτά τα άτομα τη δυνατότητα της πρόσβασης σε εργασία, έχει δυνατότητα να εντάξει άτομα σε δικά του αυτοχρηματοδοτούμενα προγράμματα εργασίας. Από τα χρήματα του δήμου.
Πόσο νομίζετε ότι κοστίζει ένα άτομο ΑΜΕΑ με ημιαπασχόληση; Το χρόνο 5000 ευρώ. Δεν έχει τη δυνατότητα ο δήμος να απασχολήσει 4-5 άτομα το χρόνο; Μπορεί εύκολα να συμβεί αυτό, αν ο δήμος έχει "κοινωνικό πρόσωπο" και θέλει να το δείξει. Απλά είναι θέμα πολιτικής επιλογής και στρατηγικής της διαχείρισης της εξουσίας.
Δημοτική Συγκοινωνία
Το ζήτημα των μετακινήσεων των κατοίκων στην Περιφέρεια είναι ιδιαίτερα σημαντικό, καθώς έχει αρχίσει να αποτελεί μείζον πρόβλημα για όλους τους άμεσα εμπλεκόμενους. Και τους πολίτες των οικισμών και του ΚΤΕΛ που έχει την ευθύνη μεταφοράς τους. Το κράτος, διακρίνοντας το πρόβλημα, μετά τα ατελείωτα αιτήματα των περιφερειακών δήμων, μέσω του οργάνου τους της ΚΕΔΚΕ, εφαρμόζει το πρόγραμμα "ΣΥΝ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ". Το πρόγραμμα αυτό έχει ως στόχο να ενισχύσει, συμβάλλοντας οικονομικά, στις μετακινήσεις πολιτών σε μικρούς οικισμούς που δεν μετακινούνται πολλοί άνθρωποι. Αφού το κράτος δίνει ατελείωτα χρήματα στα μεγάλα αστικά κέντρα, για την χρηματοδότηση των αστικών συγκοινωνιών, θα πετάξει και κάποια ψίχουλα στην περιφέρεια. Αλλά τέλος πάντων από το ολότελα... Αυτό όμως πρέπει να γίνει με σχεδιασμό, λαμβάνοντας υπόψη την υφιστάμενη κατάσταση και με γνώμονα την εξυπηρέτηση των δημοτών των δημοτικών διαμερισμάτων.
Όταν όμως η δημοτική αρχή σήμερα λειτουργεί με την τακτική της τελευταίας στιγμής και συμμετέχει σε όποιο πρόγραμμα παίρνει χαμπάρι, ο σχεδιασμός είναι ελλιπής και η διαβούλευση ανύπαρκτη. Η δημοτική συγκοινωνία αφορά στα δημοτικά διαμερίσματα κι αν μη τι άλλο, όφειλε η δημοτική αρχή να το συζητήσει με τα τοπικά τους συμβούλια, τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων, ώστε αυτοί όλοι να βοηθήσουν στο σχεδιασμό, καθόσον γνωρίζουν τα ιδιαίτερα προβλήματα. Φυσικά και δεν έγινε τίποτα απ' όλα αυτά.
Η σύμβαση δε που προτάθηκε από τη δημοτική αρχή για να ψηφιστεί, έχει σημεία τα οποία δημιουργούν:
1. δαπάνες ενημέρωσης και προβολής της δημοτικής συγκοινωνίας,
2. μη διασφάλιση της συνέχειας των υπαρχόντων δρομολογίων και τη συμπλήρωσή τους με τα προτεινόμενα,
3. ασαφές τοπίο όσον αφορά στο ύψος του κόμιστρου και
4. μη καθορισμό του φορέα εποπτείας για τη λειτουργία της.
Αστική Συγκοινωνία
Το ζήτημα των αστικών μετακινήσεων, είναι διαχρονικό. Απαίτηση των δημοτών εδώ και πολλά χρόνια. Συμπεριλαμβάνονταν στις προεκλογικές εξαγγελίες όλων των δημοτικών συνδυασμών.
Ένα τόσο σοβαρό θέμα όμως, όπως η αστική συγκοινωνία, δεν αντιμετωπίζεται με τόση ΠΡΟΧΕΙΡΟΤΗΤΑ. Δυστυχώς τη σημερινή δημοτική αρχή την απασχόλησε το θέμα, μόνο μια νύχτα, καθώς το ζήτημα της ανάθεσης της αστικής συγκοινωνίας στο ΚΤΕΛ είχε ξαναπεράσει παλιότερα νύχτα από το Δ.Σ., ως θέμα εκτός ημερήσιας διάταξης.
Δυστυχώς, η σοβαρή δουλειά δε γίνεται ούτε με εικασίες, ούτε με ευχολόγια. Γίνεται με διαβούλευση, με σχεδιασμό, με προγραμματισμό. Πιστεύω ότι έπρεπε να γίνει μια συνολική μελέτη για την αστική συγκοινωνία σε συνέργεια με μια κυκλοφοριακή μελέτη για όλο το αστικό κομμάτι, η οποία θα έδειχνε διαδρομές και συχνότητα αυτών, σημεία στάσεων, ανάλυση κόστους, κτλ.
Κι επειδή είναι απόλυτα κατανοητό ότι είναι δύσκολο να ξεκινήσει όλο το εγχείρημα στην πλήρη του ανάπτυξη, θα έπρεπε το ΔΣ πολιτικά, να επιλέξει τα αρχικά δρομολόγια.
Επειδή η αρχή είναι το ήμισυ του παντός και επηρεάζει άμεσα τη συνέχεια, ελπίζω ο πρόχειρος τρόπος με τον οποίο έγινε ο σχεδιασμός της μοναδικής αστικής γραμμής για την πόλη, να μην αποτελέσει παράδειγμα, αν το εγχείρημα αποτύχει. Επειδή μπορεί πολύ εύκολα, μια κακά σχεδιασμένη προσπάθεια να έχει δυσάρεστα αποτελέσματα, τα οποία να οδηγήσουν σε λάθος συμπεράσματα.
Μια αποτυχία λοιπόν μπορεί να οδηγήσει στην άποψη ότι, δεν κάνει η αστική συγκοινωνία για το δήμο Ορεστιάδας.
Πολλοί δε, αντιμετώπιζαν το θέμα σαν μια συζήτηση καφενείου πίνοντας το ποτό και λέγοντας αμπελοφιλοσοφίες. Ήθελαν η αστική γραμμή, μια για όλη την πόλη, να περνά από παντού, να κάνει στάση μπροστά στο σπίτι το δικό τους, του συγγενή ή φίλου τους, κτλ. Δυστυχώς, αυτό δεν είναι ένα τόσο απλό ζήτημα που αντιμετωπίζεται με τέτοια προχειρότητα και με απόλυτο ερασιτεχνισμό.
Είναι δύσκολο να είσαι αρεστός σε όλους. Είναι αδύνατο να είσαι καλός με όλους. Είναι όμως σημαντικό να είσαι χρήσιμος για τους περισσότερους. Αυτό, όταν διεκδικείς την ψήφο και την υποστήριξη του πολίτη, το οφείλεις.
10 σχόλια:
Η έκφραση "απογοητευτική " είναι πολύ ήπιος χαρατηρισμός και ΔΕΝ είναι ευθύνη ΟΛΩΝ των Δημοτικών Συμβούλων.....
Για την Αστική Συνκοινωνία.....
Αγαπητέ Λευθέρη έχεις την καλοσύνη και εφόσον είσαι γνώστης του θέματος να μας ενημερώσεις για τα Δρομολόγια (πόσα θα γίνονται και σε τι συχνότητα),,για την διαδρομή και ποιούς θα εξυπηρετεί??
Και ένα παραδειγμα.Ενας επιβάτης απο το κέντρο(πλατεία) που θέλει να παει στην ΕΦΟΡΙΑ,,,ποιά διαδρομή θα ακολουθήσει,πόση ώρα θα κάνει και σε ποση ώρα θα επιστρέψει??
....Ο παρορμητικός....
Μιά απορία λύθηκε!!Διαβάστε πως θα γίνετε!!!!
Ενας επιβάτης-εργαζόμενος του Δήμου ή πέριξ της Πλατείας,ή σε συμβολαιογραφικό,δηκιγορικό,ή τεχνικό γραφείο κ.α.θα πάρει το ΑΣΤΙΚΟ απο την ΠΑΛΤΕΙΑ και θα διανύσει "ΜΙΣΗ ΠΟΛΗ" για να πάει στα ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ ή στην ΕΦΟΡΙΑ και το αντίστροφο άν βέβαια το "προλάβει"!
Περνώντας απο ΖΑΡΙΦΗ ποιόν κόσμο θα βρεί να φορτώσει και για που!!και το αντίστροφο διανύοντας ΜΙΣΗ ΠΟΛΗ!!!
Κατάλαβα καλά την διαδρομή??αν οχι διορθώστε με..
Η Ορεστιάδα κάθε τεραετία, ψάχνει καινούριο Δήμαρχο.. Δεν είναι τυχαίο!! Ευκαιρίες δίνει.. Αλλά δεν συγχωρεί! Πότε θα ξυπνήσει αυτή η πόλη ωστε να καταλάβει ότι ικανός, δεν είναι ο ωραίος και ο χαμογελαστός? Η εικόνα είναι σημαντική, αλλά δεν πρέπει να είναι το 1ο κριτήριο επιλογής.
BTW: Συγχαρητήρια στον κ. Καντζιάρη για την ύδρευση..
Μα είναι δυνατόν ,ένα τόσο απλό θέμα,αυτό της επιστροφής χρημάτων σε κάποιους συνδημότες μας,να να ΓΙΝΕΙ ΜΕΣΑΝΑΤΟΛΙΚΟ ΘΕΜΑ????Ο ένας να μη καταλαβαίνει τον άλλον και όλοι μαζί να συμφωνούν,διαφωνώντας?
Το κάνουν επίτηδες παίζοντας με τα νεύρα μας ,,,για να μην τους παρακολουθούμε απο την TV !!!!!
Είναι δυνατόν κάθε τοποθέτηση του Δημάρχου να είναι ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΟ ΔΙΑΓΓΕΛΜΑ αποφεύγοντας συστηματικά τις απαντήσεις επι της ουσίας!!!
ΣΧΟΛΙΑΖΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΑΝΩΝΥΜΟ,ΟΤΙ, Η ΟΡΕΣΤΙΑΔΑ ΚΑΘΕ ΤΕΤΡΑΕΤΙΑ ΨΑΧΝΕΙ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΔΗΜΑΡΧΟ,ΘΑ ΣΥΜΦΩΝΗΣΩ ΔΙΑΦΩΝΟΝΤΑΣ.
ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΟΙ ΟΡΕΣΤΙΑΔΙΤΕΣ ΔΕΝ ΨΑΧΝΟΥΝ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΔΗΜΑΡΧΟ ,ΑΛΛΑ ΤΟΥΣ ΕΠΙΒΑΛΕΤΑΙ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟΣ ΔΗΜΑΡΧΟΣ, ΚΑΤΑ ΤΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΤΩΝ ΤΟΠΙΚΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΟΝΤΩΝ.
ΑΠΛΑ ΜΕ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΣΤΕΝΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΕΠΙΔΙΩΞΕΙΣ ΤΩΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΩΝ ΤΗΣ ΥΠΟΘΕΣΗΣ ΑΥΤΗΣ, Η ΟΡΕΣΤΙΑΔΑ ΑΥΤΟΤΙΜΩΡΕΙΤΑΙ,ΚΑΙ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΠΑΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΕΝΑ ΒΗΜΑ ΜΠΡΟΣΤΑ ΓΥΡΙΖΕΙ ΔΕΚΑ ΠΙΣΩ. ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΣΥΓΧΩΡΕΙ,ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΚΑΝΕΙ,ΕΤΣΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ,ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΤΙΜΩΡΗΣΕ ΠΟΤΕ ΑΥΤΟΥΣ,Η ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΑΚΟΜΗ,ΠΟΥ ΤΗΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΩΣ ΦΕΟΥΔΟ ΤΟΥΣ.
ΓΙΑ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΛΙΓΟ ΑΣΧΟΛΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΔΡΩΜΕΝΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΤΑ ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΤΑ ΕΞΗΣ ΔΥΟ.
ΤΟ ΠΟΤΕ ΘΑ ΞΥΠΝΗΣΕΙ,ΕΑΝ ΠΟΤΕ ΞΥΠΝΗΣΕΙ,ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΒΑΛΕΙ.ΑΛΛΑ ΕΠΕΙΔΗ ΤΗΝ ΚΡΑΤΟΥΝ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΛΟΓΙΚΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ ΘΑ ΣΥΡΕΤΑΙ ΣΥΝΕΧΩΣ ΣΕ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ ΚΑΙ ΣΕ ΟΠΙΣΘΟΔΡΟΜΗΣΕΙΣ.
ΥΓΕΙΕΙΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΟΥ ΠΡΟΤΑΣΟΥΝ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΚΑΛΟ ΥΠΑΡΧΟΥΝ,ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΒΕΒΑΙΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΕΠΙΔΙΩΚΟΥΝ ΤΗΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΤΟΥΣ ΑΝΕΛΙΞΗ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΥΣ.
ΤΑ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΣΤΟΝ κ.ΚΑΤΖΙΑΡΗ ΠΙΘΑΝΟΝ ΝΑ ΑΞΙΖΟΥΝ,ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΕΚΑΝΕ ΤΙΠΟΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΑΠΟΦΑΣΗΣΕ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ ΔΕΥΑΟ.ΤΕΤΟΙΟΥ ΕΙΔΟΥΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΕΜΟΣ ΧΑΡΑΚΩΜΑΤΩΝ,ΠΟΥ ΦΘΕΙΡΕΙ ΤΟΥΣ ΠΑΝΤΕΣ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΩΦΕΛΕΙΤΑΙ Η ΟΡΕΣΤΙΑΔΑ.ΟΙ ΞΕΚΑΘΑΡΕΣ ΚΟΥΒΕΝΤΕΣ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ.
ΠΙΣΤΕΥΩ κ.ΑΝΩΝΥΜΕ ΟΤΙ ΘΙΞΑΤΕ ΕΝΑ ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΘΕΜΑ,ΝΟΜΙΖΩ ΤΟ ΣΠΟΥΔΑΙΟΤΕΡΟ ΠΟΥ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΧΡΟΝΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟ ΝΑ ΑΠΑΣΧΟΛΕΙ ΤΟΥΣ ΟΡΕΣΤΙΑΔΙΤΕΣ ΠΟΥ ΠΟΝΑΝΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΤΟΥΣ.Η ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ ΜΙΖΕΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΡΑΚΜΗΣ ΠΟΥ ΕΙΣΠΡΑΤΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΙΣ ΤΟΥ Δ.Σ. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΗ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ Ο ΟΡΕΣΤΙΑΔΙΤΗΣ.
ΤΟ ΚΑΘΕ ΜΠΛΟΚ ΔΙΝΕΙ ΤΗΝ ΕΥΚΑΙΡΕΙΑ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΑΝΩΝΥΜΑ ΜΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΥΒΡΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΕΠΙΘΕΣΕΙΣ ΝΑ ΤΕΘΟΥΝ ΘΕΜΑΤΑ ΝΑ ΑΝΑΛΥΘΟΥΝ ΚΑΙ ΚΑΠΟΥ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΕΝΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ,ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΧΡΗΣΙΜΟ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΚΥΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΕΣΤΙΑΔΑ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ.ΤΗΣ ΑΞΙΖΕΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΗΣ ΤΟ ΣΤΕΡΗΣΟΥΜΕ.
n.m.
Φίλε μου n.m. όντως είναι μεγάλο θέμα. Αλλά επιμένω ότι η πόλη δε συγχωρεί! Αν το έκανε όλοι θα είχαν και 2η τετραετία για να συνεχίσουν το "έργο τους". Δοκιμάστηκαν και κρίθηκαν από τους πολίτες.. Μπορεί να κινούν τα πολιτικά νήματα οι τοπικοί παράγοντες αλλά ο κόσμος δεν είναι χαζός.. Απλά πρέπει να μάθει να διακρίνει πιο καθαρά. Και όσοι νοιάζονται μπορούν.. Δυστυχώς είναι λίγοι. Και αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς υπερισχύει σχεδόν πάντα το πολιτικό κριτήριο. Ο κ. Καντζιάρης ξεκίνησε την πολιτική του διαφωνία με το Δήμαρχο κάνοντας.. το σωστό.. Αυτό και μόνο να συνεχίσουν να κάνουν οι διαφωνούντες δεν μπορεί.. Όλο και κάτι καλό θα γίνει.. Αφού φτάσαμε σ αυτό το σημείο..
Δημοτικό Συμβούλιο Ορεστιάδας 23-9-2008 ....για να μη γίνει κανένα μπέρδεμα!!!!
Π.Π.
Οταν δίνονται συγχαρηρήρια για αυτονόητες πράξεις καταλαβαίνει κανείς πόσο χαμηλά είναι ο πύχης για ορισμένους δήμότες μας.Αντίθετα θύζίζω τον ΔΙΠΛΑΣΙΑΣΜΟ της τιμής του νερού στα χωριά μας και την υπερβολική αυξηση στην πολη.
Φίλε Π.Π. έχεις δίκιο.
Το ΔΣ είναι 23-9-08. Το έχω διορθώσει ήδη.
Πως να ανέβει ο πύχης όταν αυτός που αποφασίζει τον έχει κάτω από το όριο.. Εκεί φτάσαμε, να δίνουμε συγχαρητήρια για το αυτονόητο.. Διότι το μόνο θετικό που βλέπουμε από την παράταξη "εν τάξει" είναι.. η εσωκομματική αντιπολίτευση..
Δημοσίευση σχολίου