Το πρόγραμμα αφορά μόνο τους κατοίκους της Βαρκελώνης και όχι τους τουρίστες ή τους επισκέπτες (βέβαια αν έχεις κάποιο γνωστό μπορεί να σου δανείσει την κάρτα του) και δεν έχει ψυχαγωγικό χαρακτήρα. Με 24 ευρώ το χρόνο και με μια αίτηση στην ιστοσελίδα του προγράμματος ο δημότης παραλαμβάνει στο σπίτι του την ειδική κάρτα, με την οποία μπορεί να δανειστεί ένα ποδήλατο από ένα σταθμό εξυπηρέτησης, περνώντας την απλά από το αυτόματο ηλεκτρονικό σύστημα αναγνώρισης, το οποίο στη συνέχεια ξεκλειδώνει το ποδήλατο από τη βάση της θέσης παρκαρίσματος. Για τα πρώτα 30 λεπτά η χρήση είναι δωρεάν, ενώ μετά, το κάθε μισάωρο χρεώνεται 0.30 ευρώ μέχρι το μέγιστο διάστημα των 2 ωρών. Από κει και πέρα υπάρχει ποινή 3 ευρώ/ώρα και πιθανότητα να σου ακυρώσουν τη συνδρομή αν το παρακάνεις. Αρκετοί, για να μπορέσουν να καλύψουν μεγαλύτερες αποστάσεις, αλλάζουν ποδήλατο από σταθμό σε σταθμό ώστε να μην υπερβούν το δωρεάν μισάωρο.
Τα ποδήλατα είναι εύκολα αναγνωρίσιμα και αποκλειστικά σχεδιασμένα για το πρόγραμμα, κατά τέτοιο τρόπο ώστε να μην μπορούν να κλαπούν τα εξαρτήματά τους, μιας και δεν ταιριάζουν σε άλλα ποδήλατα. Παρόλα αυτά δεν λείπουν περιπτώσεις δολιοφθορών ή και ελάχιστων καταγεγραμμένων κλοπών. Το ηλεκτρονικό σύστημα λειτουργίας του και το ειδικού τύπου ποδήλατο (με μοναδικό σειριακό αριθμό) αποθαρρύνουν τη κλοπή τους, αφού ουσιαστικά δεν υπάρχει δυνατότητα μεταπώλησης.
Η διαχείριση του προγράμματος γίνεται σε συνεργασία της δημόσιας επιχείρησης B:SM με τον παγκόσμιο κολοσσό υπαίθριας διαφήμισης Clear Channel (ο οποίος κέρδισε τον αντίστοιχο διαγωνισμό με 10ετές συμβόλαιο και με 2.2 εκ. ευρώ ανά έτος αμοιβή για τη πλήρη λειτουργία του προγράμματος), ενώ η βασική ετήσια χρηματοδότησή του γίνεται από το δημοτικό σύστημα ελεγχόμενης στάθμευση των αυτοκινήτων.
Το πρόγραμμα μετακίνησης με ποδήλατο έγινε δεκτό με ενθουσιασμό από τους κατοίκους της Βαρκελώνης, αφού οι συνδρομητές έχουν ξεπεράσει τους 100.000 και μέχρι τον προηγούμενο Μάρτιο η υπηρεσία είχε χρησιμοποιηθεί πάνω από 3.000.000 φορές. Η ανταπόκριση των πολιτών οδήγησε το δημοτικό συμβούλιο να αλλάξει τον αρχικό σχεδιασμό και να διπλασιάσει τον στόλο από 3.000 σε 6.000 ποδήλατα μέχρι αυτό το καλοκαίρι, ενώ παράλληλα αυξήθηκαν και οι σταθμοί.
Η εφαρμογή ενός τέτοιου προγράμματος μετακινήσεων στη πόλη της Αθήνας και η ενεργή ενσωμάτωσή του στις αστικές συγκοινωνίες φαντάζει ουτοπική, αφού πέρα από τις εγγενείς δυσκολίες (έλλειψη ελεύθερου χώρου κυρίως εντός κέντρου και παραπλεύρως των δρόμων, επικλινές έδαφος, κ.α.) θα «σκόνταφτε» στις χαοτικές κυκλοφοριακές συνθήκες των οχημάτων, αλλά και στην έλλειψη ποδηλατικής κουλτούρας από τη πλειοψηφία των πολιτών. Το ενθαρρυντικό πάντως είναι ότι ομάδες πολιτών παίρνουν πρωτοβουλίες ώστε να γίνει επιτέλους και στη χώρα μας το ποδήλατο ένα μέσο μετακίνησης και ψυχαγωγίας. Spread the bike!
Τα ποδήλατα είναι εύκολα αναγνωρίσιμα και αποκλειστικά σχεδιασμένα για το πρόγραμμα, κατά τέτοιο τρόπο ώστε να μην μπορούν να κλαπούν τα εξαρτήματά τους, μιας και δεν ταιριάζουν σε άλλα ποδήλατα. Παρόλα αυτά δεν λείπουν περιπτώσεις δολιοφθορών ή και ελάχιστων καταγεγραμμένων κλοπών. Το ηλεκτρονικό σύστημα λειτουργίας του και το ειδικού τύπου ποδήλατο (με μοναδικό σειριακό αριθμό) αποθαρρύνουν τη κλοπή τους, αφού ουσιαστικά δεν υπάρχει δυνατότητα μεταπώλησης.
Η διαχείριση του προγράμματος γίνεται σε συνεργασία της δημόσιας επιχείρησης B:SM με τον παγκόσμιο κολοσσό υπαίθριας διαφήμισης Clear Channel (ο οποίος κέρδισε τον αντίστοιχο διαγωνισμό με 10ετές συμβόλαιο και με 2.2 εκ. ευρώ ανά έτος αμοιβή για τη πλήρη λειτουργία του προγράμματος), ενώ η βασική ετήσια χρηματοδότησή του γίνεται από το δημοτικό σύστημα ελεγχόμενης στάθμευση των αυτοκινήτων.
Το πρόγραμμα μετακίνησης με ποδήλατο έγινε δεκτό με ενθουσιασμό από τους κατοίκους της Βαρκελώνης, αφού οι συνδρομητές έχουν ξεπεράσει τους 100.000 και μέχρι τον προηγούμενο Μάρτιο η υπηρεσία είχε χρησιμοποιηθεί πάνω από 3.000.000 φορές. Η ανταπόκριση των πολιτών οδήγησε το δημοτικό συμβούλιο να αλλάξει τον αρχικό σχεδιασμό και να διπλασιάσει τον στόλο από 3.000 σε 6.000 ποδήλατα μέχρι αυτό το καλοκαίρι, ενώ παράλληλα αυξήθηκαν και οι σταθμοί.
Η εφαρμογή ενός τέτοιου προγράμματος μετακινήσεων στη πόλη της Αθήνας και η ενεργή ενσωμάτωσή του στις αστικές συγκοινωνίες φαντάζει ουτοπική, αφού πέρα από τις εγγενείς δυσκολίες (έλλειψη ελεύθερου χώρου κυρίως εντός κέντρου και παραπλεύρως των δρόμων, επικλινές έδαφος, κ.α.) θα «σκόνταφτε» στις χαοτικές κυκλοφοριακές συνθήκες των οχημάτων, αλλά και στην έλλειψη ποδηλατικής κουλτούρας από τη πλειοψηφία των πολιτών. Το ενθαρρυντικό πάντως είναι ότι ομάδες πολιτών παίρνουν πρωτοβουλίες ώστε να γίνει επιτέλους και στη χώρα μας το ποδήλατο ένα μέσο μετακίνησης και ψυχαγωγίας. Spread the bike!
Πηγές
http://www.bicing.com/
http://en.wikipedia.org/wiki/Bicing
http://en.wikipedia.org/wiki/Community_bicycle_program
http://www.treehugger.com/files/2008/01/the_th_intervie_28.php
Αναδημοσίευση από: mikrocosmos.wordpress.com
3 σχόλια:
ΠΑΡΙΣΙ-ΚΟΠΕΓΧΑΓΗ-ΑΜΣΤΕΡΝΤΑΜ-ΛΥΩΝ-ΒΑΡΚΕΛΩΝΗ---Ο Ρ Ε Σ Τ Ι Α Δ Α !!!!
το άλλο με τον ΤΟΤΟ το ξέρεις λευτέρη????
Νομίζω οτι και συ σαν κάποιον άλλον
να πέσεις σε περισυλλογή
Λευτέρη συνεδρίασε η (παράνομη) ΔΗΜΑΡΧΙΑΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ????ΜΥΣΤΙΚΟ ΜΑΣ ΤΟ ΚΡΑΤΑΣ Η ΝΤΡΕΠΕΣΑΙ ???
ΜΑ ΤΕΤΟΙΑ ΣΤΗΡΙΞΗ ΣΤΟΥΣ ΘΕΣΜΟΥΣ !!!
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟ ΑΝΩΝΥΜΟ:
ΤΕΤΟΙΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΑΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΣΕ ΜΙΑ ΠΟΛΗ ΟΠΩΣ Η ΟΡΕΣΤΙΑΔΑ, ΠΡΕΠΕΙ ΠΡΩΤΑ ΝΑ ΕΠΙΚΡΟΤΗΘΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΚΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΟΔΗΓΟΥΝ ΠΟΔΗΛΑΤΟ (ΟΠΩΣ ΚΙ ΕΣΥ ΑΠΟ ΟΣΟ ΦΑΝΤΑΖΟΜΑΙ!!!). ΤΙΠΟΤΑ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΚΑΙ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΟ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΟΠΟΥΔΗΠΟΤΕ ΑΝ ΔΕΝ ΠΡΟΚΑΛΕΣΕΙ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΧΛΕΥΑΣΜΟ ΚΑΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ.
Δημοσίευση σχολίου