Σάββατο 22 Δεκεμβρίου 2007

Δημοτικό Ραδιόφωνο και Τηλεόραση. Παρόν και μέλλον της επιχείρησης

Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης την 21/12/2007 και στο αναφερόμενο θέμα, ο Δήμαρχος Ορεστιάδας ομολόγησε την πολιτική του «ανεπάρκεια» και την πολιτική του «ανικανότητα». Μετά από τις αλλεπάλληλες οχλήσεις της αντιπολίτευσης, η Δημοτική Αρχή «σύρθηκε» στη συζήτηση του θέματος. Παρόλα αυτά όμως, ο Δήμαρχος, ο οποίος ήταν κι ο εισηγητής του θέματος, αντέδρασε με πολιτική «ατολμία» κι «αναλγησία». Δεν παρουσίασε καμιά συγκεκριμένη εισήγηση και ζήτησε ή μάλλον «απαίτησε» από την Αντιπολίτευση σε 15-20 μέρες όπου θα ξανασυζητηθεί το θέμα, να έλθει με προτάσεις τις οποίες θα είναι υποχρεωμένη να υποβάλλει γραπτά, αλλιώς θα είναι υπόλογη.
Πως μπορεί να χαρακτηρίσει κάποιος μια συμπεριφορά σαν κι αυτή; Το μόνο που μπορεί να πει είναι ότι, προσπαθεί να βρει έναν τρόπο ν’ αποποιηθεί τις ευθύνες που νιώθει ότι τον βαραίνουν. Αν όμως ένας Δήμαρχος νιώθει πολιτικά «αδύναμος» να πάρει μια απόφαση σαν κι αυτή, το μόνο που έχει να κάνει είναι να υποβάλλει την παραίτησή του, δίχως να προβάλλει ένα σωρό δικαιολογίες. Έτσι με τον έναν τρόπο ή τον άλλο, προσπαθεί να περάσει ο καιρός μην έρθει ο χρόνος να πάρει κάποια πρωτοβουλία ως Δήμαρχος και δεν το καταφέρει.

9 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Πολύ ενδιαφέρουσα η άποψή σας "Αν όμως ένας Δήμαρχος νιώθει πολιτικά «αδύναμος» να πάρει μια απόφαση σαν κι αυτή, το μόνο που έχει να κάνει είναι να υποβάλλει την παραίτησή του, δίχως να προβάλλει ένα σωρό δικαιολογίες".
Να υποβάλλει την παραίτησή του ο Δήμαρχος επειδή νιώθει πολιτικά αδύναμος,πολύ σωστά γιατί όχι άλλωστε. Θα είχε μεγάλο ενδιαφέρον αν εκθέτατε την άποψή σας και για τον επικεφαλή του δικού σας συνδιασμού, αν δεν κάνω λάθως για την κατάχρηση δεν παραιτήθηκε προφανώς δεν θα αισθανόταν πολιτικά αδύναμος, άλλωστε μια μικρή υπαιξέραισγ του 1,5 εκ. ευρώ δε σε κάνει να αισθάνεσαι πολιτά αδύναμος!! Φυσικά υπάρχει και η πιο πρόσφατη ιστορία του πρώην Δημάρχου όπου και εκεί δεν υποβλήθηκε κάποια παραίτηση και δεν μας είπατε την άποψή σας ούτε γι' αυτό το θέμα. Μήπως χρησιμοποίειται δύο μέτρα και δύο σταθμά? Εκτός βέβαια θεωρείται το θέμα της Δημοτικής Τηλεώρασης πιο σοβαρό από τα προηγούμενα. Αλήθεια εσείς θεωρείται ότι πρέπει να υφίσταται η Δημοτική Τηλεόραση? πόσο κοστίζει? τι προσφέρει? ποιός τελικά είναι ο ρόλος της? ο σκοπός υπαρξής της? Μήπως η προβολή και το "λιβάνσμα" του εκάστοτε Δημάρχου? Μήπως θα μπορούσατε να μου πείτε σε πόσες πόλεις με το μέγεθος της Ορεστιάδας υφίστανται Δημοτικά κανάλια? και τελικά θεωρείτε ότι οι συνδημότες σας είναι τόσο large άνθρωποι που δεν τους πειράζει να πληρώνουν από την τσέπη τους μια ζημιογόνα Δημοτική επιχείρηση?
Σας εύχομαι πολύ καλή νέα χρονιά

Λευτέρης Χαμαλίδης είπε...

Ευχαριστώ για την επικοινωνία σου. Το άρθρο μου αφορούσε στο γεγονός ότι, κατά τη συζήτηση του συγκεκριμένου θέματος στο Δημοτικό Συμβούλιο, ο εισηγητής, που ήταν ο κ. Δήμαρχος δεν είχε συγκεκριμένη εισήγηση για το θέμα, παρά απαιτούσε να δωθεί η λύση ουσιαστικά από τις προτάσεις της αντιπολίτευσης. Αυτό αν δε δείχνει πολιτική "αδυναμία" τότε ποιο στοιχείο δείχνει;
Όσον αφορά στην παρελθοντολογία, αυτό αφορά άλλους κι όχι εμένα. Εγώ μιλάω για το μέλλον, παρατηρώντας τα λάθη και τις παραλείψεις που έχουν γίνει στο παρελθόν.
Δε θα στέκομαι μια ζωή πίσω. Στο κάτω κάτω, κάποια πράγματα έχουν κριθεί πολιτικά.

Ανώνυμος είπε...

Μήπως θα μπορούσατε να μου πείτε σε πόσες πόλεις με το μέγεθος της Ορεστιάδας:
ΕΧΟΥΝ ΚΟΛΥΜΒΗΤΗΡΙΟ(ΑΝ ΑΞΙΩΘΕΙ ΤΟ ΚΑΛΟ ΠΑΙΔΙ D.M. ΝΑ ΤΟ ΔΟΥΛΕΨΕΙ)
ΟΜΑΔΑ ΣΤΗΝ Α1 ΒΟΛΛΕΥ(ΜΕΧΡΙ ΠΡΟΣΦΑΤΑ)
ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΑΤΡΟΥ
ΑΝΘΟΚΟΜΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
ΚΛΕΙΣΤΟ 2.550 ΘΕΣΕΩΝ
9 ΓΗΠΕΔΑ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ ΜΕ ΧΟΡΤΟ ΚΑΙ ΠΡΟΒΟΛΕΙΣ
ΜΟΥΣΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ
ΘΙΑΣΟ ΚΑΙ ΘΕΑΤΡΑΚΙ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
ΤΕΛΙΚΑ ΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΙΚΡΗ Η ΜΕΓΑΛΗ
ΠΟΛΗ ??

Ανώνυμος είπε...

Είδα απόσπασμα από δημοτικό συμβούλιο, σε συζήτηση για το αν θα συνεχίσει να υπάρχει η τηλεόραση της Ορεστιάδας ή όχι.
Αναρωτιέμαι, μήπως θα μπορούσε να βρεθούν άνθρωποι με γνώσεις και φαντασία που θα μπορούσαν να κάνουν τη δημοτική τηλεόραση βιώσιμη και με καλό κι ενδιαφέρον πρόγραμμα. Ίσως να είναι θέμα χειρισμού μερικών πραγμάτων και αν βρίσκονταν ο κατάλληλος άνθρωπος να τα χειριστεί σωστά, να μπορούσε να αναστυλωθεί η επιχείρηση και να μην κλείσει.

Λευτέρης Χαμαλίδης είπε...

Απάντηση προς ανώνυμος:
Εχθρός του καλού είναι το καλύτερο. Έχουμε αρκετά πράγματα στην πόλη μας, ενδεχομένως κάποια είναι οριακά στις δυνατότητές μας να τα συντηρήσουμε. Αυτό δε σημαίνει ότι θα κάνουμε ένα συνεχή αγώνα για να βελτιώσουμε το βιωτικό μας επίπεδο στην πόλη αυτή. Είναι η ίδια ακριβώς διαδικασία που μας οδηγεί στη βελτίωση της προσωπικής μας ζωής. Πιστεύω ότι είμαστε τελικά μικρή πόλη, όμως αυτό ακριβώς πρέπει να εκμεταλευτούμε και να απολαύσουμε.
Απάντηση προς Θανάσης:
Είμαι πεπεισμένος ότι αν κάποιος άνθρωπος με μεράκι αναλάβει αυτή την επιχείρηση, θα τον πιστέψουν κι οι εργαζόμενοι και θα τον βοηθήσουν, όπως κι οι επαγγελματίες της περιοχής μας και πραγματικά θα δούμε μια πολύ καλύτερη τηλεόραση (καλύτερα και ποιοτικότερα παρεχόμενες υπηρεσίες). Πρέπει όμως να καταλάβουμε ότι για να πάρεις πρέπει πρώτα να δώσεις.
Είναι πολλά τα στραβά και μακάρι να διαψευστώ, όμως απ΄τη σημερινή αρχή έχω πάψει να ελπίζω. Μακάρι πραγματικά να διαψευστώ.

Ανώνυμος είπε...

Κύριε Χαμαλίδη στο κυνοκομείο της Ορεστιάδας δεν υπάρχει πλέον υπεύθυνος, μήπως ξέρετε γιατί; Υπήρχε άνθρωπος που φρόντιζε τα ζώα και απ όσο έχω υπόψη μου ήταν πάντα κοντά στις ανάγκες τους. Τώρα χωρίς κάποιον να τα φροντίζει τι θα γίνουν; Μήπως γνωρίζετε τι συνέβη κι έμεινε ο χώρος χωρίς υπεύθυνο;

Το ιστολόγιο δεν ισχύει είπε...

Οι τέντες της κόλασης βγήκαν πάλι παγανιά. Οι τέντες βασανιστηρίων που προσφέρουν θέαμα το βασανισμό ζώων, σε ανθρώπους που δεν μπαίνουν στον κόπο να σκεφτούν ότι κανένα ζώο δεν θα εγκατέλειπε το περιβάλλον του για να γίνει ακροβάτης σε τσίρκο, άρχισαν τις περιοδείες τους.

Πολλοί είναι οι δήμοι που δεν δέχονται τα τσίρκα που χρησιμοποιούν ζώα αλλά η ισχύουσα νομοθεσία δεν τους επιτρέπει και πολλά πράγματα σχετικά με την αντιμετώπισή τους.
Οι πολιτικοί, προτιμούν να είναι μόνο πολιτικοί λες και την ανθρωπιά τη φοβούνται. Με αποτέλεσμα να καθυστερούν όχι μόνο την απαγόρευση των τσίρκων που χρησιμοποιούν ζώα, αλλά δεν έχουν κάνει ακόμα ούτε την τροπολογία που ζήτησε η ΚΕΔΚΕ, ώστε να μπορούν οι δήμοι να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά τους τσιρκάδες, μέχρι να ψηφιστεί η απαγόρευση εισόδου τους στη χώρα.


Παρόλα αυτά, πολλοί δήμοι προσπαθούν και προκαλούν προβλήματα στα τσιρκα κάνοντας χρήση των μέσων και όλων των δικαιωμάτων τους. Ελπίζω να δράσει και ο δήμος της Ορεστιάδας, όταν κάποια στιγμή θα έρθει πάλι φέτος η τέντα του αίσχους, με το όνομα Medrano ή Massimo ή ποιος ξέρει ποιο άλλο εντυπωσιακό όνομα, για να μας δείξει πως χορεύουν οι ελέφαντες και τα άλλα ζώα, ενώ στην πραγματικότητα είναι όλα ένα βρώμικο τρυκ, ένα βασανιστήριο καμουφλαρισμένο με φώτα και μουσικές.



Αρχές της ελληνικής επικράτειας, σταματήστε να είστε συνένοχοι στις τέντες της φρίκης. Καταργήστε τα κολαστήρια δώστε τέλος στο αίσχος.


Δημοτικό συμβούλιο της Ορεστιάδας, εξάντλησε όλες τις δυνατότητες που σου παρέχει η νομοθεσία εναντίων των αχρείων που προβάλουν για θέαμα τον πόνο του αιχμαλώτου.
Ο πόνος είναι ίδιος για όλους.

----------------------------------

Δυναμικό Όχι των Δήμων στα Τσίρκο με Ζώα


Ομόφωνη Απόφαση της ΚΕΔΚΕ για απαγόρευση λειτουργίας

Δήμοι, Κοινότητες και περισσότερα από 150 σωματεία ενώνουν τις φωνές τους για να υπερασπίσουν το δικαίωμα της προστασίας και διατήρησης της άγριας ζωής στο φυσικό της βιότοπο, ενάντια σε οποιαδήποτε ανθρώπινη συμπεριφορά εκμετάλλευσης των άγριων ζώων.
Ένα πραγματικό άλμα προς την απαγόρευση των Τσίρκο με Ζώα στη χώρα πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 13 Δεκεμβρίου στη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΚΕΔΚΕ (ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΔΗΜΩΝ & ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ). Οι δήμοι της χώρας αποφάσισαν να αγκαλιάσουν το αίτημα η Ελλάδα να ανακηρυχθεί χώρα ελεύθερη από τσίρκο με ζώα, ενισχύοντας τις προσδοκίες όλων μας προκειμένου η απαγόρευση να νομοθετηθεί.
Μετά από εισήγηση του Δημάρχου Πατρέων κου Ανδρέα Φούρα προς το Διοικητικό Συμβούλιο της ΚΕΔΚΕ πάρθηκε ομόφωνη απόφαση που απαγορεύει τα τσίρκο με ζώα. Καταρχήν αποφασίστηκε να προωθηθεί εθνική νομοθεσία που θα απαγορεύει τη λειτουργία Τσίρκο με ζώα στην χώρα μας. Όμως όλοι γνωρίζουμε πως η ψήφιση ενός νέου νόμου μπορεί να καθυστερήσει σημαντικά. Έτσι η ΚΕΔΚΕ εξουσιοδότησε τον κο Φούρα, σε συνεργασία με την Επιτροπή Θεσμών και τις Νομικές Υπηρεσίες της ΚΕΔΚΕ να προτείνουν μια τροπολογία η οποία να ορίζει ότι προκειμένου ένα Τσίρκο με ζώα να δώσει παραστάσεις σε μια συγκεκριμένη πόλη, να οφείλει να έχει άδεια του οικείου Δήμου. «Επιδίωξή μας είναι τα Τσίρκο με Ζώα να μην μπορούν να λειτουργούν σε Δήμο, χωρίς την άδεια του οικείου Δημοτικού Συμβουλίου, είτε εγκαθίστανται σε ιδιωτικό, είτε σε δημόσιο χώρο. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης με την απόφαση του Δήμου να υπάρχουν ποινικές συνέπειες γιατί θα παραβιάζεται ποινικός νόμος» μας εξηγεί ο Δήμαρχος Πατρέων, κος Ανδέας Φούρας.
Η αναγκαιότητα για τη δραστηριοποίηση της ΚΕΔΚΕ προς την απαγόρευση του θεσμού προκλήθηκε από το γεγονός ότι η κείμενη νομοθεσία αδυνατεί να στηρίξει την απόφαση 20 και πλέον Δήμων που δεν θέλουν την εγκατάσταση και λειτουργία Τσίρκο με Ζώα εντός των συνόρων τους. Ο λόγος είναι πως τα Τσίρκο με Ζώα θεωρούνται, νομικά, υπαίθριες αγορές, κάτι που επιτρέπει τη λειτουργία τους σε ιδιωτικούς χώρους, ακόμα και αν ο Δήμος είναι αντίθετος. Το πρόστιμο που καλείται το Τσίρκο να πληρώσει σε περίπτωση μη συμμόρφωσης είναι διοικητικό ενώ η φιλοδοξία της ΚΕΔΚΕ είναι να υπάρχουν σύντομα και ποινικές κυρώσεις.

Το αίτημα περισσότερων από 150 σωματείων της χώρας για την απαγόρευση λειτουργίας Τσίρκο με Ζώα στην Ελληνική Επικράτεια δεν φαίνεται πια μακρινό. «Η απόφαση των Δήμων να ταχθούν στο πλευρό των φιλόζωων ήταν ένα θαυμάσιο χριστουγεννιάτικό δώρο. Η επόμενη κίνηση θα πρέπει να έρθει από εμάς τους ίδιους» δηλώνουν εκπρόσωποι της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας. «Ας στηρίξουμε έμπρακτα την απόφαση των Δήμων μας αποφεύγοντας να επισκεφθούμε τσίρκο με ζώα ακόμη κι αν έχουμε δωρεάν εισιτήρια. Δεν είναι διασκέδαση. Πρόκειται για παραστάσεις πόνου και εξευτελισμού. Τα παιδιά μας δικαιούνται ψυχαγωγίας στη φύση και περιβαλλοντικής αγωγής και όχι ψευδείς εικόνες εγκλεισμού και άσκοπης επίδειξης της άγριας ζωής» δηλώνει η εκπρόσωπος του ΑΡΚΤΟΥΡΟΥ Βάσω Πετρίδου.
Μπορούμε όλοι να συμμετάσχουμε στην κινητοποίηση, υπογράφοντας στην ιστοσελίδα arcturos.wordpress.com, προκειμένου η Ελλάδα να ανακηρυχθεί χώρα ελεύθερη από τσίρκο με ζώα. Ο υπογραφές όλων μας θα κατατεθούν στην Ευρωβουλή αλλά και στους αρμόδιους φορείς της χώρας, ως ένα ακόμα μέσο πίεσης για την ενδυνάμωση του αιτήματός μας.

http://url2it.com/fgo

http://url2it.com/fgp

Το ιστολόγιο δεν ισχύει είπε...

1. Τα περισσότερα ζώα των τσίρκων προέρχονται από παράνομο εμπόριο ζώων, που παραβιάζει τις διεθνείς συμβάσεις για την προστασία της άγριας ζωής.

2. Για κάθε ζώο που φθάνει σε τσίρκο, άλλα 4 έχουν κατά μέσο όρο πεθάνει κατά το κυνήγι, την αιχμαλωσία ή την αρχική μεταφορά (από πληγές, ασφυξία στα κοντέινερς, θερμοπληξία, κρύο, δίψα ή πείνα). Θάνατοι ζώων συμβαίνουν συχνά και στα ατελείωτα ταξίδια στα οποία υποβάλλονται κατά τις μετακινήσεις των τσίρκων.
3. Για να εκπαιδευτούν τα ζώα στις αφύσικες, συχνά επικίνδυνες «ασκήσεις» που τους επιβάλλουν, οι δαμαστές χρησιμοποιούν μεθόδους και αντικείμενα βασανισμού απίστευτης σκληρότητας. Ζώα που δεν υποτάσσονται, σκοτώνονται ή πωλούνται για πειραματόζωα (π.χ. μαϊμούδες),
4. Τα νούμερα στο τσίρκο είναι αφύσικα και χωρίς νόημα για τα ζώα, τα εξευτελίζουν καταπατώντας την αξιοπρέπειά τους. Συχνά τους προκαλούν πόνο, πληγές, φόβο και πάντα είναι το αποτέλεσμα αφόρητα εξαντλητικής εξάσκησης.
5. Για τον καλύτερο έλεγχο των ζώων, τους χορηγούνται σε μόνιμη βάση ναρκωτικές ουσίες και ψυχοφάρμακα. Ουσιαστικά τα ζώα εξαναγκάζονται να γίνουν ναρκομανείς, δίνοντας εικόνα αλλοιωμένη και ταλαιπωρημένη.
6. Η διαστρεβλωμένη αυτή εικόνα καλλιεργεί νοοτροπίες που θεωρούν το ζώο σκλάβο και αντικείμενο διασκέδασης, και όχι ζωντανό πλάσμα με δικαίωμα σεβασμού απέναντι στις ιδιαίτερες ανάγκες του είδους του.
7. Ειδικά για τα παιδιά κάθε παράσταση με ζώα στα τσίρκα είναι αντιεκπαιδευτική, καθώς βλέπουν ζώα να φυτοζωούν μονίμως αλυσοδεμένα ή ακινητοποιημένα σε κλούβες, με συμπεριφορά διαταραγμένη και τρελαμένα από τον εγκλεισμό και τα βασανιστήρια.
8. Για το νερό που κάθε τσίρκο καταναλώνει για τις ανάγκες των ζώων, την καθαριότητα κλπ., οι δήμοι που τα φιλοξενούν πληρώνουν εξωφρενικά ποσά.
9. Υπάρχουν και τσίρκα χωρίς ζώα. Το τσίρκο μπορεί να παρουσιάζει πανέμορφες παραστάσεις χωρίς ζώα, με καλλιτέχνες, κλόουν, ακροβάτες, ταχυδακτυλουργούς κλπ. και να έχει επιτυχία χωρίς το μαρτύριο πλασμάτων που δε φταίνε σε τίποτα.

Τα τσίρκο μπορούν να συνεχίσουν να αποτελούν ένα μέσο διασκέδασης των ανθρώπων, αλλά οι πρωταγωνιστές τους να ΜΗΝ ΕΙΝΑΙ ΖΩΑ, αλλά άνθρωποι: ακροβάτες, κλόουν, κλπ.
Έτσι, και διασκέδαση θα αποτελούν για τους θεατές, αλλά και δεν θα χρειάζεται να υποφέρουν και να πεθαίνουν ζώα εν ονόματι της … διασκέδασης!!!

Η εκπαίδευση των ζώων σε ειδικά μεγάλα αγροκτήματα-εκπαιδευτήρια της Ευρώπης, την οποία καμία οργάνωση δεν κατάφερε να παρακολουθήσει επισήμως, γίνεται με τρόπους βάρβαρους και βασανιστικούς. Κατά την πρώτη φάση, πρέπει να εξουδετερωθεί η φυσική δύναμη του ζώου. Δηλ. να μην "διανοηθεί" να την χρησιμοποιήσει, και αυτό επιτυγχάνεται με την πλήρη τρομοκράτησή του. Συνήθεις μέθοδοι: πείνα, δίψα και ανελέητο ξύλο με σιδερολοστούς του καθηλωμένου με αλυσίδες ζώου. Σ αυτή τη φάση πάρα πολλά ζώα εξοντώνονται με ή χωρίς τη θέλησή τους (μή φυσική αντοχή τους στους βασανισμούς, στρες από τον εγκλεισμό ή εθελούσια άρνηση τροφής). Στο επόμενο στάδιο, που είναι και η κύρια εκπαίδευση, το ζώο "μαθαίνει" να κινείται στην πίστα κυκλικά (μέθοδος : τάπητας με αναμμένα κάρβουνα) βρίσκοντας καταφύγιο στα σκαμνιά. Τα σημάδια από το κάψιμο στις πατούσες είναι αδιάψευστοι μάρτυρες της τακτικής αυτής. Για το πέρασμα από φλεγόμενο στεφάνι ή την ισορρόπηση του ελέφαντα στο ένα ή στα δύο μπροστινά πόδια, την αρκούδα σε ποδήλατο ή σε φάσεις πατινάζ, δηλ. στάσεις και κινήσεις εντελώς ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΦΥΣΗ ΤΟΥ ΖΩΟΥ, δεν έγινε δυνατό ακόμη να καταγραφούν οι μέθοδοι που χρησιμοποιούνται, σίγουρα το ίδιο αποτρόπαιοι και βασανιστικοί.
Το πέπλο της σιωπής που καλύπτει το θέμα αυτό, εκ μέρους των τσίρκο, σε συνδυασμό με την πλήρη απαγόρευση στην δυνατότητα των Οργανώσεων να παρακολουθήσουν την "εκπαίδευση", μας κάνει να φοβόμαστε για τις "επινοήσεις" του ανθρώπου, προκειμένου να βγάλει το ζώο από τη φύση του.

Γενικότερα για όλα τα ζώα (φυτοφάγα και κατοικίδια) που πρέπει να εκτελέσουν "νούμερο" δηλ. συγκεκριμένες κινήσεις με την εντολή του ανθρώπου, η "εκπαίδευση" στηρίζεται στην πείνα και την δίψα, ώστε να φαίνεται ανταμοιβή το "κέρασμα" του πεινασμένου ζώου.

Η θέα του μαστιγίου ή του μπαστουνιού με τις κορδέλες, που κρύβει τον γάντζο ή το καρφί λειτουργεί ως "υπενθύμιση" των μαρτυρίων που προηγήθηκαν και το ζώο ενεργεί με τα εξαρτημένα αντανακλαστικά : εκτελεί αυτόματα πλέον τις κινήσεις που πρέπει, ώστε να αποφύγει την επανάληψή τους.

Το τσίρκο είναι ένα απομεινάρι μιας περασμένης εποχής
τότε που οι άνθρωποι ήξεραν πολύ λίγα για τις ανάγκες των άλλων ειδών. Τώρα, περισσότερο είναι η νοσταλγία που κάνει τους γονείς να πηγαίνουν τα παιδιά τους στο τσίρκο με ζώα.


Ο Χένρυ Νόρθ Ρίνγκλιν, ιδιοκτήτης τσίρκο λέει στο βιβλίο του «Ο Βασιλιάς του τσίρκο»:
Δεν είναι και τόσο όμορφο να βλέπεις τις μεγάλες γάτες (τίγρεις) να εκπαιδεύονται… Όταν ο εκπαιδευτής αρχίζει, δένονται όλες με αλυσίδες στο βάθρο τους και σχοινιά τυλίγονται γύρω από το λαιμό τους έτσι ώστε να τις πνίγουν και να τις κάνουν να υπακούν. Όλα τα είδη βαρβαρότητας χρησιμοποιούνται για να τις αναγκάσουν να φοβούνται τον εκπαιδευτή και να μάθουν τα «κόλπα» τους. Δουλεύουν από φόβο.

Το 1993 η Τζιν πρώην υπάλληλος του τσίρκο Αφοι Ρίνγκιν είπε:
«Υπάρχει μία μικρή, γλυκιά, αθώα καφετιά αρκούδα που ποτέ δεν έβλαψε κανένα…..αλλά μερικές φορές είχε πρόβλημα ισορροπίας στο ψηλό σχοινί. Τότε τη δέρνανε με μακριά μεταλλικά ραβδιά μέχρι που φώναζε και αιμοραγούσε. Έγινε τόσο νευρωτική που χτυπούσε το κεφάλι της στο μικρό κλουβί της».

Τα τσίρκο συνεχώς μετακινούνται από την μία πρόχειρη κατασκήνωση στην άλλη και είναι αδύνατο για τα τσίρκο να ακολουθούνε τις ανάγκες των ζώων τους. Εννέα στους δέκα μήνες το χρόνο αυτό το ταξιδιωτικό θηριοτροφείο πρέπει να τα βγάλει πέρα με ότι χώρο βρίσκει διαθέσιμο. Τη γωνιά ενός αγρού ή το πάρκινγκ αυτοκινήτων.

Οι ελέφαντες για παράδειγμα σε άγρια κατάσταση μπορούν να ταξιδεύουν μέχρι 20 μίλια την ημέρα, να πλένονται στη λάσπη και να ζούνε σε οικογενειακές ομάδες. Στο τσίρκο είναι αλυσοδεμένοι με το ένα μπροστινό και πίσω πόδι και στέκονται μόνο όρθιοι, σέρνοντας τα πόδια τους λίγα βήματα μπροστά και πίσω.

Ζώα που ζούνε σε αγέλες όπως οι ζέβρες, τα λάμας και οι καμήλες είναι συνήθως απομονωμένα από τα είδη τους, κλεισμένα σε μικροσκοπικές μάνδρες και δεσμά.

Όσο αφορά την επιμόρφωση, τα τσίρκο διδάσκουν την χειρότερη συμπεριφορά στα ζώα. Το να παίρνεις όμορφα πλάσματα και να τα ξεγυμνώνεις από κάθε αξιοπρέπεια βάζοντάς τα να εκτελούν γελοία κόλπα για να γελά ο κόσμος, είναι η χειρότερη «επιμόρφωση». Θα έπρεπε να διδάσκουμε σεβασμό και εκτίμηση του κόσμου όπου ζούμε και όχι να τον χρησιμοποιούμε για να διασκεδάζουμε περιστασιακά.

Τα παιδιά πρέπει να αποθαρρυνθούν από παρακολούθηση κάθε παράστασης με ζώα σε μη αξιοπρεπείς επιδείξεις, όπου ζούνε σε μη ικανοποιητικά καταλύματα ή είναι εκτεθειμένα σε ύποπτες εκπαιδευτικές μεθόδους.


«…μένουν μόνο δύο εβδομάδες να ετοιμαστούμε για ν΄ ανοίξουμε το τσίρκο. Έπρεπε να δουλέψουμε γρήγορα για να ετοιμάσουμε τους ελέφαντες. Η Σάντη ο νεότερος ελέφαντας ήταν πολύ φοβισμένη. Μια μέρα την είχαμε στη σκηνή για εκπαίδευση. Δεν μπορούσε να εκτελέσει τα «κόλπα της» και έφυγε από τη σκηνή φοβούμενη για τιμωρία. Την πιάσαμε, την φέραμε πίσω, την ρίξαμε στο πάτωμα και αρχίσαμε να την τιμωρούμε που φέρθηκε τόσο ανόητα. Ξαφνικά σταματήσαμε και κοιταχτήκαμε. Καθόταν στα πλάγια, δάκρυα έτρεχαν στο προσωπό της και λυγμοί βασάνιζαν το κορμί της……»
Απόσπασμα από το βιβλίο «παγίδα ελεφάντων» του εκπαιδευτή ζώων τσίρκο Τζώρτζ Λιούις.

Ανώνυμος είπε...

Κόμβος Ορεστιάδας, Βόρεια Είσοδος. Αφισοκόλληση.

Υπάρχουν ακόμα άνθρωποι που δεν ξέρουν ότι αυτές οι πινακίδες είναι της τροχαίας;
Καλό το θέμα της διαφήμισης, αλλά να διαφημίζουμε πολιτισμό με τρόπο απολίτιστο...

Εδω η φωτο http://url2it.com/hhk