Πέμπτη 24 Δεκεμβρίου 2009

Τιμολογιακή Πολιτική της ΔΕΥΑΟ για το 2010

«ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΕΠΙ ΤΗΣ ΤΙΜΟΛΟΓΙΑΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΤΗΣ ΔΕΥΑΟ ΓΙΑ ΤΟ 2010»


Κύριε πρόεδρε. Αγαπητοί συνάδελφοι.
Ξεκινώντας την τοποθέτησή μου θα ήθελα να διευκρινίσω ένα θέμα που αφορά στην συμμετοχή μου στο Διοικητικό Συμβούλιο της ΔΕΥΑΟ. Συμμετέχω, ως ορίζεται και στην καταστατική ιδρυτική πράξη της επιχείρησης, ως εκπρόσωπος από το Σύλλογο Διπλωματούχων Μηχανικών Ορεστιάδας. Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι εκπροσωπώ τα συμφέροντα των μηχανικών ή ότι για οποιοδήποτε θέμα, μείζονος ή ελάσσονος σημασίας, πρέπει να συγκαλείται γενική συνέλευση του συλλόγου για να παρθεί μια απόφαση την οποία θα εισηγηθώ. Ο νομοθέτης όταν όρισε τη συμμετοχή εκπροσώπων φορέων, επαγγελματικών ή ακαδημαϊκών ή πολιτιστικών κτλ, είχε ξεκάθαρο στόχο. Να συμμετέχουν άνθρωποι οι οποίοι θα έχουν μια ακαδημαϊκή ή επαγγελματική ή άλλη κατάρτιση, η οποία θα είναι πολύτιμη στη λειτουργία της επιχείρησης. Η συμμετοχή μου λοιπόν έχει να κάνει με το κριτήριο του συμφέροντος των πολιτών και μόνο.
Όσον αφορά στο προκείμενο, η ευθύνη της διοίκησης της ΔΕΥΑΟ, ως επιχείρησης του δήμου, είναι της δημοτικής αρχής. Αυτή έχει την πλειοψηφία μέσα στο διοικητικό συμβούλιο της επιχείρησης και τις δικές της πολιτικές εφαρμόζει. Το προσωπικό είναι αυτό που εφαρμόζει τις πολιτικές της διοίκησης. Δεν τις καθορίζει. Οι υπάλληλοι της ΔΕΥΑΟ είναι έμπειροι και καταρτισμένοι και μπορούν ν’ ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις της επιχείρησης.
Κύριε δήμαρχε.
Από τότε που έβαλα επιτακτικά και δημόσια το θέμα της μείωσης του τιμολογίου της ΔΕΥΑΟ, «κραυγάζατε» και «διαρρηγνύατε τα ιμάτια σας» για τη βούληση που έχετε να μειώσετε το κόστος του νερού. Δηλώνατε κι εσείς, όπως κι άλλοι σύμβουλοί σας, ότι παραπλανηθήκατε παλιότερα και συναινέσατε στην αύξηση του νερού.
Τα γεγονότα όμως σας διαψεύδουν.
Στις 22 Δεκεμβρίου, τη μέρα της κρίσης, έπεσαν οι μάσκες. Το σακούλι του Αη Βασίλη δυστυχώς δεν είχε τίποτα μέσα.
Αντί για γενναία μείωση του τιμολογίου, προτείνετε απλά το πάγωμα των τιμών στα επίπεδα του 2009, τα σημερινά δηλαδή και μια μείωση του παγίου από 5 ευρώ σε 3 ευρώ του παγίου για τα τοπικά διαμερίσματα και τους οικισμούς της πόλης. Άνθρακες ο θησαυρός.
Η πρότασή μου, έτσι όπως έχει κατατεθεί δημόσια και στο δημοτικό συμβούλιο και στο διοικητικό της επιχείρησης και στα ΜΜΕ, εδώ και πάρα πολλούς μήνες είναι μείωση του τιμολογίου ύδρευσης (τιμή κυβικού του νερού) 20% για το αστικό κέντρο και 50% για τα τοπικά διαμερίσματα από το σημερινό ισχύον τιμολόγιο. Η πρόταση πηγάζει από την όποια εμπειρία απέκτησα στο διάστημα που είμαι μέλος του διοικητικού συμβουλίου και τα στοιχεία που είμαι σε θέση να έχω στην κατοχή από την επιχείρηση. Είναι κατά την άποψή μου μια πρόταση ρεαλιστική και εφαρμόσιμη, χωρίς να δημιουργεί πρόβλημα στη λειτουργία της επιχείρησης.
Η μείωση μπορεί να επιτευχθεί:
1. Με εξορθολογισμό των δαπανών.
2. Με αύξηση των εσόδων απ’ την τιμολόγηση όλης της ποσότητας νερού. Χάνεται περίπου 35-40% του νερού που αντλείται.
3. Με ορθολογική αξιοποίηση του υπηρεσιακού μηχανισμού και αύξηση της παραγωγικότητας με παράλληλη ουσιαστική μείωση των δαπανών.
4. Με δημιουργική λογιστική η οποία θα λειτουργήσει προς όφελος των πολιτών.
Στο ίδιο πλαίσιο της πρότασής μου προτείνω τρεις δράσεις οι οποίες θα βελτιώσουν την ποιότητα παροχής υπηρεσιών της επιχείρησης προς τους δημότες, θα συμβάλλουν στην ενημέρωσή τους, θα δοθούν εναλλακτικές για τις συναλλαγές των δημοτών με την επιχείρηση, θα εξαλείψουν την καχυποψία και την λανθασμένη εντύπωση των πολιτών για την ποιότητα του νερού ύδρευσης (καταναλώνονται χιλιάδες λίτρα εμφιαλωμένου νερού στην πόλη καθημερινά) και θα αυξήσουν τα έσοδα της επιχείρησης. Έτσι λοιπόν προτείνω:
• Τη διανομή ανώνυμου ερωτηματολογίου προς τους δημότες που αφορούν στις υπηρεσίες που παρέχει η επιχείρηση. Ταυτόχρονα διανομή της χάρτας υποχρεώσεων της επιχείρησης και των δημοτών. Το ερωτηματολόγιο ήδη υπάρχει. Έχει ήδη συνταχθεί από την ΕΔΕΥΑ στην οποία είμαστε μέλος και μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε.
• Τη δημιουργία ιστοσελίδας, αυτόνομη ή μέσω του δήμου, όπου θα δημοσιοποιούνται όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν οι δημότες για την επιχείρηση και τις υπηρεσίες της. Ταυτόχρονα θα δίνεται η δυνατότητα συναλλαγής μέσω του διαδικτύου.
• Τη δημιουργία πιστοποιημένου Δημοτικού Εργαστηρίου ελέγχου της ποιότητας του πόσιμου νερού, των νερών του κολυμβητηρίου και των πισίνων της περιοχής, του νερού των λυμάτων, κτλ. Άμεση δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων για ενημέρωση των δημοτών.
Είναι ένα συγκεκριμένο πλαίσιο, βραχυπρόθεσμων και μεσοπρόθεσμων δράσεων, που μπορεί να βοηθήσει την επιχείρηση για καλύτερες και ποιοτικότερες υπηρεσίες και τους πολίτες για φθηνότερη υπηρεσία.
Δεν έχουμε άλλη επιλογή στην πολιτική που θα εφαρμόσουμε στη ΔΕΥΑΟ. Αναγκαστικά, εφόσον θέλουμε να είμαστε χρήσιμοι προς τους πολίτες, πρέπει να οδηγηθούμε στον δρόμο που επιβάλλει «ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ» και «ΦΘΗΝΟΤΕΡΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ».

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

για το συμφερον των πολιτων καλο θα ηταν να εισηγηθεις στον επιστημονικο -εργολαβικο συλλογο σου την ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗΣ ΑΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ.ΟΛΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΕΚ ΤΟΥ ΠΟΝΗΡΟΥ ΠΟΥ ΑΠΟΣΚΟΥΝ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΟΥ ΦΙΛΟΔΟΞΙΑ.
ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ