Σάββατο 31 Οκτωβρίου 2009

Επιστολή προς ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.

Καταγράφεται παρακάτω η επιστολή που έχω αποστείλει στις 28-9-2009 προς της εταιρία ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. ζητώντας απαντήσεις και διευκρινήσεις για μερικά από τα ζητήματα που αφορούν στο τμήμα του κάθετου άξονα που περνάει από το δήμο Ορεστιάδας.

"Αξιότιμοι κύριοι.


Η κατασκευή της Εγνατίας Οδού είναι σε φάση ολοκλήρωσης. Πρόκειται για ένα έργο εθνικής σημασίας, το οποίο θα δώσει ιδιαίτερη ανάπτυξη στις περιοχές από τις οποίες διέρχεται.
Οι πέντε κάθετοι άξονες της Εγνατίας Οδού είναι έργα τα οποία θα ανακουφίσουν τους κατοίκους των περιοχών αυτών και ταυτόχρονα θα συμβάλλουν στην διακρατική συνεργασία της Ελλάδας με τις όμορες χώρες σε όλα τα επίπεδα.
Η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» έχει αναλάβει την υλοποίηση του κάθετου άξονα Αρδάνιο – Ορμένιο (Βουλγαρία – Πανευρωπαϊκός Διάδρομος ΙΧ) συνολικού μήκους 124 χλμ.
Θα ήθελα όσον αφορά στην κατασκευή αυτού του κάθετου άξονα, που αποτελείται από διάφορες εργολαβίες, κάποιες από τις οποίες έχουν ήδη ολοκληρωθεί, να θέσω κάποια ερωτήματα για τα οποία θα ήθελα να σας παρακαλέσω θερμά να μου απαντήσετε:

1. Στην εργολαβία «Παράκαμψη Θουρίου – Χειμωνίου», η οποία κοντεύει στην ολοκλήρωσή της με ανάδοχο την τεχνική εταιρία ΑΛΤΕΚ:

a. Υπήρχε εδώ και πολλά χρόνια ένας κεντρικός αγροτικός δρόμος, ο οποίος οδηγούσε στο αγρόκτημα του Χειμωνίου και κατέληγε μέχρι τα χωριά Θούριο και Θυρέα. Επειδή η διατήρησή του απαιτούσε την κατασκευή μιας γέφυρας, δηλαδή ανισόπεδου κόμβου στο αντίστοιχο τμήμα του κάθετου άξονα, η οποία εξαρχής συμπεριλαμβάνονταν στην μελέτη σύμφωνα με την πληροφόρηση που έχω, τελικά αποφασίστηκε η διέλευσή του να διακοπεί «βίαια». Υπήρξε μια νέα δέσμευση της εταιρίας για αποκατάσταση της βατότητας και κατασκευή νέου δρόμου διέλευσης των αγροτών που να καταλήγει σ’ αυτόν τον κεντρικό αγροτικό δρόμο. Υπάρχει κάποιος προγραμματισμός κατασκευής νέου αγροτικού δρόμου ο οποίος να είναι ευκολοδιάβατος και ανθεκτικός για τη διευκόλυνση των κατοίκων? Υπάρχει σκεπτικό επαναλειτουργίας του παλιού αγροτικού δρόμου με ταυτόχρονη κατασκευή γέφυρας?
b. Το 2007 ασφαλτοστρώθηκε από το Δήμο Ορεστιάδας ένα τμήμα οδού που οδηγεί από τον οικισμό του Χειμωνίου στα νεκροταφεία. Η οδός αυτή έχει σχεδόν καταστραφεί από τη χρήση των βαριών οχημάτων της τεχνικής κατασκευαστικής εταιρίας. Θα αποκατασταθούν οι σοβαρές φθορές που υπέστη αυτός ο δρόμος με νέα υπόβαση και ασφαλτόστρωση?
c. Έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο της τοπικής πλημμύρας σε φαινόμενα βροχοπτώσεων, καθώς απαιτείται σε παράπλευρα τμήματα του κάθετου άξονα, βορειοδυτικά του Χειμωνίου, η κατασκευή φρεατίων όμβριων υδάτων, σωληνώσεων και απορροή των όμβριων σε αποδέκτες (τοπικά ρέματα). Τι προβλέπετε να κάνετε για να αντιμετωπιστεί αυτό το πρόβλημα που πλήττει αρκετούς κατοίκους του χωριού?
d. Τι γίνεται με τους παράπλευρους δρόμους του κάθετου άξονα. Θα υπάρξουν παράπλευροι δρόμοι από Θούριο μέχρι την Ορεστιάδα? Ο παράπλευρος δρόμος στην βόρεια παράκαμψη της Ορεστιάδας θα κατασκευαστεί?
e. Είναι ο 3ος σχεδόν χρόνος υλοποίησης της εργολαβίας και δεν έχουν αποζημιωθεί οι αγρότες για την απώλεια εισοδήματος που έχουν λόγω του γεγονότος ότι δεν καλλιεργούν τμήματα ή ολόκληρα τα αγροκτήματά τους. Υπήρχε η δέσμευση για αποζημίωσή τους η οποία μέχρι στιγμής δεν τηρήθηκε. Τι σκοπεύετε να κάνετε γι’ αυτό το θέμα?

2. Όσον αφορά στο ζήτημα της ευρύτερης παράκαμψης της Νέας Ορεστιάδας, η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» είχε δεσμευτεί, πριν από 2 χρόνια μέσω του προέδρου της και της διευθύντριας μελετών, η οποία παρευρέθηκε σε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ορεστιάδας, ότι θα γίνει ανάθεση της μελέτης για την παράκαμψη της πόλης με την κατασκευή νέας χάραξης και νέων ανισόπεδων κόμβων και την αποκατάσταση της υφιστάμενης οδού που χρησιμοποιείται ως τμήμα του κάθετου άξονα, ως περιμετρικού δρόμου της πόλης με ανάλογες εισόδους-εξόδους. Υπήρχε μάλιστα προφορική δέσμευση ότι σε ένα χρόνο περίπου θα ολοκληρωθεί η μελέτη.

a. Έγινε η ανάθεση της μελέτης και σε ποιο στάδιο βρίσκεται?
b. Υπάρχει αίτημα ή απόφαση έγκρισης χρηματοδότησης του έργου που αφορά στην ευρύτερη παράκαμψη?
c. Υπάρχει εξασφαλισμένη πίστωση για το έργο?

Φτάσαμε στο σήμερα και νομίζω ότι η εταιρία δεν μπορεί να λειτουργεί άλλο επιλέγοντας τη γνωστή και αποτελεσματική μέθοδο του «υπνωτισμού», όπως έκανε μέχρι τώρα, επιχειρώντας να κλείσει όλα τα θέματα, χωρίς να γίνει τίποτα.
Αν η εταιρία έχει σκοπό να ακολουθήσει την ίδια τακτική, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι η τοπική κοινωνία δεν έχει σκοπό να παρακολουθεί παθητικά αυτή την κατάσταση και να περιορίζεται σε έγγραφα κι αποφάσεις ήπιες και συμβουλευτικές. Η τοπική κοινωνία αν χρειαστεί θα ξεσηκωθεί ξανά και θα αντισταθεί σθεναρά για να ικανοποιηθούν τα δίκαια αιτήματά της. Αυτό έπραξε και παλαιότερα. Τώρα θα γίνει με πιο δυναμικό τρόπο.
Κλείνοντας, θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για το χρόνο που διαθέσατε να ασχοληθείτε με την επιστολή μου.
Παρακαλώ για τις δικές σας ενέργειες το συντομότερο δυνατό.


Με εκτίμηση

Χαμαλίδης Ελευθέριος"

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

ΑΠΟ ΤΟ ΘΟΥΡΙΟ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΒΟΡΕΙΑ ΕΞΟΔΟ ΤΗΣ ΟΡ/ΔΑΣ (ΓΩΓΟΣ) ΣΑΝ ΠΙΣΤΑ ΤΗΣ ΦΟΡΜΟΥΛΑ 1 ΜΟΙΑΖΕΙ Ο ΔΡΟΜΟΣ.ΠΟΥΘΕΝΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΚΑΤΙ ΠΑΡΟΜΟΙΟ ΝΑ ΔΙΧΟΤΟΜΟΥΝΤΑΙ ΧΩΡΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΗ.ΑΛΛΑ ΤΙ ΝΑ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ..ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΟΙ ΝΤΙ-ΝΤΙΔΕΣ ΔΕΝ ΖΟΥΝ ΜΟΝΟ ΣΤΟ ΚΟΛΩΝΑΚΙ...ΖΟΥΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΡΕΣΤΙΑΔΑ.