Δευτέρα 2 Φεβρουαρίου 2009

Αστική, Δημοτική και Υπεραστική Συγκοινωνία στο δήμο Ορεστιάδας

Η αστική, η δημοτική και η υπεραστική συγκοινωνία στο δήμο Ορεστιάδας, λειτουργούν με διαφορετικό τρόπο, όμως έχουν δύο κοινά χαρακτηριστικά. Τους δημότες και το ΚΤΕΛ. Μπορεί να έχουν διαφορετική αφετηρία λειτουργίας, απαιτείται όμως να βρεθούν τα κοινά στοιχεία που έχουν, ώστε να λειτουργούν συμπληρωματικά μεταξύ τους με τελικό στόχο την υψηλή ποιότητα παροχής υπηρεσιών στους δημότες.
Η υπεραστική συγκοινωνία λειτουργεί εδώ και χρόνια από το ΚΤΕΛ και τη γνωρίζει όλος ο κόσμος. Η συνεχής όμως μείωση των δρομολογίων, ιδιαίτερα προς χωριά με λίγο και γειρασμένο πληθυσμό δημιουργεί προβλήματα καθώς και συνθήκες απομόνωσης.
Εδώ παρεμβαίνει η Δημοτική Συγκοινωνία, η οποία υλοποιείται πάλι από το ΚΤΕΛ με τη διαφορά όμως ότι είναι ενταγμένη σε ένα κοινό πρόγραμμα με το δήμο Ορεστιάδας το "ΣΥΝ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ", που αφορά στην χρηματοδοτική ενίσχυση δρομολογίων που είναι ασύμφορα για το ΚΤΕΛ. Έτσι ο δήμος ενέταξε 3 δρομολόγια, τα οποία κανονικά πρέπει να είναι διαφορετικά από αυτά που έχει ήδη ενταγμένα στον προγραμματισμό του το ΚΤΕΛ, ώστε να ενισχυθεί η προσβασιμότητα από συγκεκριμένα χωριά. Η Δημοτική Συγκοινωνία λοιπόν είναι χρηματοδοτούμενη και αφορά μόνο σε 3 δρομολόγια με επιστροφή, για συγκεκριμένους οικισμούς του δήμου Ορεστιάδας.
Η Αστική Συγκοινωνία αφορά στην μετακίνηση των δημοτών μέσα στο αστικό κέντρο του Δήμου. Δεν είναι χρηματοδοτούμενη, τουλάχιστον μέχρι τώρα. Πιθανόν αυτό να γίνει αργότερα. Υλοποιείται και πάλι από το ΚΤΕΛ με διαφορετικού τύπου λεωφορεία. Δυστυχώς η Αστική Συγκοινωνία, τουλάχιστον μέχρι τώρα, δεν υποστηρίχθηκε ιδιαίτερα από το δήμο κι απ' τους μηχανισμούς επικοινωνίας που διαθέτει. Η υποστήριξη είναι απαραίτητη καθώς είναι στα σπάργανα η λειτουργία της (περίπου 4 μήνες).
Πιστεύω ότι είναι πολύ σημαντικό, οι παραπάνω 3 διαφορετικού τύπου συγκοινωνίες να προσαρμοστούν με τέτοιο τρόπο, ώστε να είναι βιώσιμες, λειτουργικές και χρηστικές.
Αυτό οφείλει να γίνει σε συνεργασία του ΚΤΕΛ με το δήμο. Προς όφελος και των δημοτών, που μας ενδιαφέρει κυρίως, αλλά και της επιχείρησης.

Δεν υπάρχουν σχόλια: