Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου 2010

Παράκαμψη Ν. Ορεστιάδας στον κάθετο άξονα Αρδανίου-Ορμενίου

Τη Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου επισκέφτηκε το νομό Έβρου και συμμετείχε σε διευρυμένη σύνθεση του Νομαρχιακού Συμβουλίου, πολυμελές κλιμάκιο της κυβέρνησης αποτελούμενο από τους Υπουργό κ. Ρέππα, τους Υφυπουργούς κ. Ντόλιο, κ. Μαγκριώτη, κ. Αρναουτάκη, κ. Καρχιμάκη, κα Γεννηματά και τους γενικούς γραμματείς κ. Οικονομίδη και κα Κόκλα.
Το θέμα της επίσκεψης αφορούσε αποκλειστικά τις πλημμύρες του ποταμού Έβρου.
Στο περιθώριο της συνεδρίασης, άδραξα την ευκαιρία και είχα μια σύντομη συζήτηση με τον αρμόδιο Υφυπουργό κ. Μαγκριώτη, για το ζήτημα του σχεδιασμού της νέας παράκαμψης της Ν. Ορεστιάδας. Του παρέδωσα ιδιοχείρως την παρακάτω επιστολή η οποία έχει κοινοποιηθεί σ' όλους τους βουλευτές του νομού και υποσχέθηκε ότι θα ασχοληθεί με το θέμα, άμα την επιστροφή του στην Αθήνα.

"Αξιότιμε κύριε Υφυπουργέ.

Η κατασκευή της Εγνατίας Οδού είναι σε φάση ολοκλήρωσης. Πρόκειται για ένα έργο εθνικής σημασίας, το οποίο θα δώσει ιδιαίτερη ανάπτυξη στις περιοχές από τις οποίες διέρχεται.
Οι πέντε κάθετοι άξονες της Εγνατίας Οδού είναι έργα τα οποία θα ανακουφίσουν τους κατοίκους των περιοχών αυτών και ταυτόχρονα θα συμβάλλουν στην διακρατική συνεργασία της Ελλάδας με τις όμορες χώρες σε όλα τα επίπεδα.
Η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» έχει αναλάβει την υλοποίηση του κάθετου άξονα Αρδάνιο – Ορμένιο (Βουλγαρία – Πανευρωπαϊκός Διάδρομος ΙΧ) συνολικού μήκους 124 χλμ.
Θα ήθελα όσον αφορά στην κατασκευή αυτού του κάθετου άξονα, που αποτελείται από διάφορες εργολαβίες, κάποιες από τις οποίες έχουν ήδη ολοκληρωθεί, να θέσω υπόψη σας ένα ζήτημα το οποίο είναι καίριας σημασίας για την περιοχή.
Ο κάθετος άξονας διέρχεται ουσιαστικά σχεδόν μέσα απ’ την πόλη της Νέας Ορεστιάδας, παρόλο που είναι κλειστός δρόμος, «κόβοντας» την πόλη. Ταυτόχρονα οι δύο κόμβοι οι οποίοι υπάρχουν για την είσοδο-έξοδο της πόλης είναι ισόπεδοι με αποτέλεσμα να συμβαίνουν ιδιαίτερα συχνά τροχαία ατυχήματα, αρκετά απ’ αυτά θανατηφόρα.
Αφού δεν κατόρθωσαν οι θεσμοί της περιοχής ν’ αλλάξουν το σχεδιασμό, οι πολίτες της πόλης αντέδρασαν, έκλεισαν το δρόμο στις 7 Απριλίου 2008. Στη συγκέντρωση παρευρέθηκαν και τη στήριξαν όλοι οι θεσμικοί παράγοντες του νομού, ανεξάρτητα από την κομματική τους προέλευση.
Η αντίδραση είχε επιτυχία καθώς, η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» είχε δεσμευτεί, πριν από 2 χρόνια μέσω του προέδρου της και της διευθύντριας μελετών, η οποία παρευρέθηκε σε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ορεστιάδας, ότι θα γίνει ανάθεση της μελέτης για την παράκαμψη της πόλης με την κατασκευή νέας χάραξης και νέων ανισόπεδων κόμβων και την αποκατάσταση της υφιστάμενης οδού που χρησιμοποιείται ως τμήμα του κάθετου άξονα, ως περιμετρικού δρόμου της πόλης με ανάλογες εισόδους-εξόδους. Υπήρχε μάλιστα προφορική δέσμευση ότι σε ένα χρόνο περίπου θα ολοκληρωθεί η μελέτη. Στη συνέχεια θα γινόταν προσπάθεια για χρηματοδότηση του έργου.
Επειδή πρόκειται για ένα ζήτημα ύψιστης σημασίας για την περιοχή, θα πρότεινα να κάνετε μια ανίχνευση της υπόθεσης για να διαπιστώσετε:

  1. Έγινε η ανάθεση της μελέτης και σε ποιο στάδιο βρίσκεται?
  2. Υπάρχει αίτημα ή απόφαση έγκρισης χρηματοδότησης του έργου που αφορά στην ευρύτερη παράκαμψη?
  3. Υπάρχει εξασφαλισμένη πίστωση για το έργο?

Φτάσαμε στο σήμερα και νομίζω ότι η εταιρία δεν μπορεί να λειτουργεί άλλο επιλέγοντας τη γνωστή και αποτελεσματική μέθοδο του «υπνωτισμού», όπως έκανε μέχρι τώρα, επιχειρώντας να κλείσει όλα τα θέματα, χωρίς να γίνει τίποτα.
Αν η εταιρία έχει σκοπό να ακολουθήσει την ίδια τακτική, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι η τοπική κοινωνία δεν έχει σκοπό να παρακολουθεί παθητικά αυτή την κατάσταση και να περιορίζεται σε έγγραφα κι αποφάσεις ήπιες και συμβουλευτικές. Η τοπική κοινωνία αν χρειαστεί θα ξεσηκωθεί ξανά και θα αντισταθεί σθεναρά για να ικανοποιηθούν τα δίκαια αιτήματά της. Αυτό έπραξε και παλαιότερα. Τώρα θα γίνει με πιο δυναμικό τρόπο.
Κλείνοντας, θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για το χρόνο που διαθέσατε να ασχοληθείτε με την επιστολή μου.
Παρακαλώ για τις δικές σας ενέργειες.


Με εκτίμηση


Χαμαλίδης Ελευθέριος
Δημοτικός Σύμβουλος Δ. Ορεστιάδας"

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Δυστυχώς δεν αναφέρθηκες , στις παραλείψεις που έχουν γίνει στο τμήμα του κάθετου άξονα , και στο τμήμα Θουρίου - Χειμωνίου .. 'οπως στα έχω επισημάνει επανειλλήμενα , σε όλους τους φορείς και προσωπικά σε σενα , ελπίζω να εισακουστείς , γιατι όπως κατάλαβα , μονο επώνυμοι εισακούονται.
λυπάμαι για την , ελπίζω όχι σκόπιμα , παράλειψη σου.
φιλικά Γιάννης

Λευτέρης Χαμαλίδης είπε...

Γιάννη
Για τα προβλήματα και τις παραλείψεις αναφέρθηκα σε άλλη επιστολή μου την οποία την έχω στείλει στην "ΕΓΝΑΤΙΑ ΑΕ" από τον περασμένο Οκτώβρη, αλλά δεν έχω πάρει καμιά απάντηση μέχρι σήμερα. Μερικά βέβαια απ' αυτά που είχαμε συζητήσει, έχουν διορθωθεί.

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητε Λευθέρη ,μπορείς να μου υποδείξεις ποια απο άσα συζητήσαμε ή αναφέρθηκες στην επιστολή σου στην ΕΝΑΤΙΑ Α.Ε , έχου διορθωθεί, και κάτι άλλο , απορώ γιατί δεν αντιδρας που δεν σε έχουν απαντήσει , ελπίζω να γνωρίζεις ότι ειναι υποχρεωμένοι να το κάνουν δια νόμου ...
τόσο εύκολα παραιτήσε ?
φιλικά Γιάννης

Λευτέρης Χαμαλίδης είπε...

Για το λόγο ότι δεν μου απάντησε κανείς, απευθύνθηκα μόλις βρήκα την ευκαιρία στον Υφυπουργό, αρμόδιο κ. Μαγκριώτη.
Βγήκα στους τηλεοπτικούς σταθμούς και έστειλα κείμενο στις εφημερίδες.
Το θέμα αναδείχθηκε τοπικά όσο γινόταν.
Ελπίζω να υπάρχει ανταπόκριση και από την εταιρία μέσω του Υπουργείου.
Ίσως να ενεργοποιηθεί και ο δήμαρχος. Ας το ελπίσουμε.