Ο επικεφαλής του συνδυασμού "ΝΕΑ ΑΡΧΗ" απέστειλε επιστολή με θέμα την κατασκευή της παράκαμψης της Νέας Ορεστιάδας από την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ, στους παρακάτω αποδέκτες:
ΠΡΟΣ:
Βουλευτές Π.Ε. Έβρου
Περιφερειάρχη Α.Μ.Θ.
Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Έβρου
Αντιπεριφερειάρχη Αγροτικού Τομέα
Περιφερειακούς Συμβούλους Π.Ε. Έβρου
Την συνάντηση απασχόλησαν επίσης, η δημιουργία νέων κόμβων στα Δίκελλα και στην ΒΙ.ΠΕ. Κομοτηνής, καθώς και η υλοποίηση των άλλων κάθετων αξόνων στις περιφερειακές ενότητες της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.
Ταυτόχρονα έγινε γνωστό ένα αίτημα που κατατέθηκε από το δήμο Σουφλίου για μεταφορά της σιδηροδρομικής γραμμής.
Από τα ρεπορτάζ που παρακολουθήσαμε από τα τοπικά τηλεοπτικά κανάλια, τις τοπικές εφημερίδες και ιστοσελίδες, έγινε σαφές ότι καμιά αναφορά δεν πραγματοποιήθηκε για την υλοποίηση της νέας παράκαμψης της Νέας Ορεστιάδας με ανισόπεδους κόμβους.
Όπως πολύ καλά γνωρίζετε, ο κάθετος άξονας διέρχεται ουσιαστικά σχεδόν μέσα απ’ την πόλη της Νέας Ορεστιάδας, παρόλο που είναι κλειστός δρόμος, «κόβοντας» την πόλη. Ταυτόχρονα οι δύο κόμβοι οι οποίοι υπάρχουν για την είσοδο-έξοδο της πόλης είναι ισόπεδοι, με αποτέλεσμα να συμβαίνουν ιδιαίτερα συχνά τροχαία ατυχήματα, αρκετά απ’ αυτά θανατηφόρα.
Αφού δεν κατόρθωσαν οι θεσμοί της περιοχής ν’ αλλάξουν το σχεδιασμό, οι πολίτες της πόλης αντέδρασαν, έκλεισαν το δρόμο στις 7 Απριλίου 2008. Στη συγκέντρωση παρευρέθηκαν και τη στήριξαν όλοι οι θεσμικοί παράγοντες του νομού, ανεξάρτητα από την κομματική τους προέλευση (δήμαρχος, νομάρχης, βουλευτές, κόμματα, σύμβουλοι, φορείς, κτλ).
Η αντίδραση είχε σχετική επιτυχία καθώς, η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» είχε δεσμευτεί, μέσω του προέδρου της και της διευθύντριας μελετών, η οποία παρευρέθηκε σε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ορεστιάδας, ότι θα γίνει ανάθεση της μελέτης για την παράκαμψη της πόλης με την κατασκευή νέας χάραξης και νέων ανισόπεδων κόμβων και την αποκατάσταση της υφιστάμενης οδού που χρησιμοποιείται ως τμήμα του κάθετου άξονα, ως περιμετρικού δρόμου της πόλης με ανάλογες εισόδους-εξόδους. Υπήρχε μάλιστα προφορική δέσμευση ότι σε ένα χρόνο περίπου θα ολοκληρωθεί η μελέτη. Στη συνέχεια θα γινόταν προσπάθεια για χρηματοδότηση του έργου.
Επειδή πρόκειται για ένα ζήτημα ύψιστης σημασίας για την περιοχή, θα πρότεινα να το λάβετε σοβαρά υπόψη σας στην εξέλιξη υλοποίησης του κάθετου άξονα Αρδάνιο-Ορμένιο, μιας και υλοποιείται η τελευταία εργολαβία και να κάνετε μια ανίχνευση της υπόθεσης για να διαπιστώσετε:
1. Έγινε η ανάθεση της μελέτης και σε ποιο στάδιο βρίσκεται?
2. Υπάρχει αίτημα ή απόφαση έγκρισης χρηματοδότησης του έργου που αφορά στην ευρύτερη παράκαμψη?
3. Υπάρχει εξασφαλισμένη πίστωση για το έργο?
Θα πρέπει επίσης να γνωρίζετε ότι σύμφωνα με τα τεύχη υλοποίησης του έργου Αρδάνιο-Σουφλί, συμπεριλαμβάνεται η κατασκευή νέων ανισόπεδων κόμβων στο Σουφλί (σήμερα είναι ισόπεδοι). Αυτό επιβεβαιώνεται από την με Α.Π. 203893/29-9-2011 Απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, που αφορά στην παράταση και τροποποίηση των περιβαλλοντικών όρων του τμήματος Σουφλί-Καστανιές του κάθετου άξονα Αρδάνιο-Ορμένιο της Εγνατίας οδού, όπου αναφέρεται ρητά ότι ο βόρειος και ο νότιος κόμβος του Σουφλίου υλοποιούνται ως ανισόπεδοι, καθώς επίσης κι ο κόμβος της Μάνδρας υλοποιείται ως ανισόπεδος.
Καταλαβαίνετε ότι μετά απ’ αυτή την εξέλιξη, οι μόνοι ισόπεδοι κόμβοι που θα παραμείνουν σ’ αυτό τον κάθετο άξονα, θα είναι αυτοί της Νέας Ορεστιάδας.
Η ευθύνες όλων μας είναι τεράστιες.
Νομίζω ότι η εταιρία δεν μπορεί να λειτουργεί άλλο επιλέγοντας τη γνωστή και αποτελεσματική μέθοδο του «υπνωτισμού», όπως έκανε μέχρι τώρα, επιχειρώντας να κλείσει όλα τα θέματα, χωρίς να γίνει τίποτα.
Η στάση του δημάρχου Ορεστιάδας μέχρι σήμερα δυστυχώς δεν είναι η αναμενόμενη για τη σοβαρότητα του θέματος. Θα μπορούσα να τη χαρακτηρίσω από πλευράς αδιαφορίας μέχρι και απαράδεκτη. Άγγιξε το θέμα μέχρι τώρα καθαρά επιφανειακά, δίχως να έχει διάθεση ουσιαστικής διεκδίκησης.
Η τοπική κοινωνία όμως αν χρειαστεί θα ξεσηκωθεί ξανά και θα αντισταθεί σθεναρά για να ικανοποιηθούν τα δίκαια αιτήματά της. Αυτό έπραξε και παλαιότερα. Τώρα μπορεί να γίνει με πιο δυναμικό τρόπο.
Κλείνοντας, θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για το χρόνο που διαθέσατε να ασχοληθείτε με την επιστολή μου.
Παρακαλώ για τις δικές σας ενέργειες.
ΠΡΟΣ:
Βουλευτές Π.Ε. Έβρου
Περιφερειάρχη Α.Μ.Θ.
Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Έβρου
Αντιπεριφερειάρχη Αγροτικού Τομέα
Περιφερειακούς Συμβούλους Π.Ε. Έβρου
Αξιότιμε κύριοι / κυρίες.
Η επιστολή μου γράφεται με αφορμή την τελευταία επίσκεψη του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της εταιρίας ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. κ. Μουρατίδη στην Αλεξανδρούπολη, όπου πραγματοποιήθηκε συνάντηση με τον περιφερειάρχη ΑΜΘ, τους αντιπεριφερειάρχες των Π.Ε. και υπηρεσιακούς παράγοντες της Περιφέρειας και της εταιρίας.
Στην συνάντηση που πραγματοποιήθηκε, ανακοινώθηκε προς μεγάλη ανακούφιση όλων των κατοίκων του νομού Έβρου κι όχι μόνο, ο απεγκλωβισμός της εργολαβίας του τμήματος Μάνδρα-Ψαθάδες και η ανάθεση της στον ανάδοχο της εργολαβίας Αρδάνιο-Σουφλί. Πρόκειται πραγματικά για μια πολύ ευχάριστη εξέλιξη.Την συνάντηση απασχόλησαν επίσης, η δημιουργία νέων κόμβων στα Δίκελλα και στην ΒΙ.ΠΕ. Κομοτηνής, καθώς και η υλοποίηση των άλλων κάθετων αξόνων στις περιφερειακές ενότητες της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.
Ταυτόχρονα έγινε γνωστό ένα αίτημα που κατατέθηκε από το δήμο Σουφλίου για μεταφορά της σιδηροδρομικής γραμμής.
Από τα ρεπορτάζ που παρακολουθήσαμε από τα τοπικά τηλεοπτικά κανάλια, τις τοπικές εφημερίδες και ιστοσελίδες, έγινε σαφές ότι καμιά αναφορά δεν πραγματοποιήθηκε για την υλοποίηση της νέας παράκαμψης της Νέας Ορεστιάδας με ανισόπεδους κόμβους.
Όπως πολύ καλά γνωρίζετε, ο κάθετος άξονας διέρχεται ουσιαστικά σχεδόν μέσα απ’ την πόλη της Νέας Ορεστιάδας, παρόλο που είναι κλειστός δρόμος, «κόβοντας» την πόλη. Ταυτόχρονα οι δύο κόμβοι οι οποίοι υπάρχουν για την είσοδο-έξοδο της πόλης είναι ισόπεδοι, με αποτέλεσμα να συμβαίνουν ιδιαίτερα συχνά τροχαία ατυχήματα, αρκετά απ’ αυτά θανατηφόρα.
Αφού δεν κατόρθωσαν οι θεσμοί της περιοχής ν’ αλλάξουν το σχεδιασμό, οι πολίτες της πόλης αντέδρασαν, έκλεισαν το δρόμο στις 7 Απριλίου 2008. Στη συγκέντρωση παρευρέθηκαν και τη στήριξαν όλοι οι θεσμικοί παράγοντες του νομού, ανεξάρτητα από την κομματική τους προέλευση (δήμαρχος, νομάρχης, βουλευτές, κόμματα, σύμβουλοι, φορείς, κτλ).
Η αντίδραση είχε σχετική επιτυχία καθώς, η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» είχε δεσμευτεί, μέσω του προέδρου της και της διευθύντριας μελετών, η οποία παρευρέθηκε σε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ορεστιάδας, ότι θα γίνει ανάθεση της μελέτης για την παράκαμψη της πόλης με την κατασκευή νέας χάραξης και νέων ανισόπεδων κόμβων και την αποκατάσταση της υφιστάμενης οδού που χρησιμοποιείται ως τμήμα του κάθετου άξονα, ως περιμετρικού δρόμου της πόλης με ανάλογες εισόδους-εξόδους. Υπήρχε μάλιστα προφορική δέσμευση ότι σε ένα χρόνο περίπου θα ολοκληρωθεί η μελέτη. Στη συνέχεια θα γινόταν προσπάθεια για χρηματοδότηση του έργου.
Επειδή πρόκειται για ένα ζήτημα ύψιστης σημασίας για την περιοχή, θα πρότεινα να το λάβετε σοβαρά υπόψη σας στην εξέλιξη υλοποίησης του κάθετου άξονα Αρδάνιο-Ορμένιο, μιας και υλοποιείται η τελευταία εργολαβία και να κάνετε μια ανίχνευση της υπόθεσης για να διαπιστώσετε:
1. Έγινε η ανάθεση της μελέτης και σε ποιο στάδιο βρίσκεται?
2. Υπάρχει αίτημα ή απόφαση έγκρισης χρηματοδότησης του έργου που αφορά στην ευρύτερη παράκαμψη?
3. Υπάρχει εξασφαλισμένη πίστωση για το έργο?
Θα πρέπει επίσης να γνωρίζετε ότι σύμφωνα με τα τεύχη υλοποίησης του έργου Αρδάνιο-Σουφλί, συμπεριλαμβάνεται η κατασκευή νέων ανισόπεδων κόμβων στο Σουφλί (σήμερα είναι ισόπεδοι). Αυτό επιβεβαιώνεται από την με Α.Π. 203893/29-9-2011 Απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, που αφορά στην παράταση και τροποποίηση των περιβαλλοντικών όρων του τμήματος Σουφλί-Καστανιές του κάθετου άξονα Αρδάνιο-Ορμένιο της Εγνατίας οδού, όπου αναφέρεται ρητά ότι ο βόρειος και ο νότιος κόμβος του Σουφλίου υλοποιούνται ως ανισόπεδοι, καθώς επίσης κι ο κόμβος της Μάνδρας υλοποιείται ως ανισόπεδος.
Καταλαβαίνετε ότι μετά απ’ αυτή την εξέλιξη, οι μόνοι ισόπεδοι κόμβοι που θα παραμείνουν σ’ αυτό τον κάθετο άξονα, θα είναι αυτοί της Νέας Ορεστιάδας.
Η ευθύνες όλων μας είναι τεράστιες.
Νομίζω ότι η εταιρία δεν μπορεί να λειτουργεί άλλο επιλέγοντας τη γνωστή και αποτελεσματική μέθοδο του «υπνωτισμού», όπως έκανε μέχρι τώρα, επιχειρώντας να κλείσει όλα τα θέματα, χωρίς να γίνει τίποτα.
Η στάση του δημάρχου Ορεστιάδας μέχρι σήμερα δυστυχώς δεν είναι η αναμενόμενη για τη σοβαρότητα του θέματος. Θα μπορούσα να τη χαρακτηρίσω από πλευράς αδιαφορίας μέχρι και απαράδεκτη. Άγγιξε το θέμα μέχρι τώρα καθαρά επιφανειακά, δίχως να έχει διάθεση ουσιαστικής διεκδίκησης.
Η τοπική κοινωνία όμως αν χρειαστεί θα ξεσηκωθεί ξανά και θα αντισταθεί σθεναρά για να ικανοποιηθούν τα δίκαια αιτήματά της. Αυτό έπραξε και παλαιότερα. Τώρα μπορεί να γίνει με πιο δυναμικό τρόπο.
Κλείνοντας, θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για το χρόνο που διαθέσατε να ασχοληθείτε με την επιστολή μου.
Παρακαλώ για τις δικές σας ενέργειες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου