Κυριακή, 29 Μαρτίου 2009

Σύλλογος Ερασιτεχνικής Αστρονομίας Θράκης

Ένας πολύ δυναμικός σύλλογος δραστηριοποιείται από το 2004 με έδρα την Αλεξανδρούπολη αλλά με ιδιαίτερα έντονη παρουσία και στη Νέα Ορεστιάδα. Πρόκειται για τον Σύλλογο Ερασιτεχνικής Αστρονομίας Θράκης.
Λειτουργεί μάλιστα εδώ και αρκετό καιρό, σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο στο φροντιστήριο "ΑΡΧΕΤΥΠΟ", το Πρότυπο Ερασιτεχνικό Παρατηρητήριο Ορεστιάδας.
Πρόκειται για μια προσπάθεια πολύ σημαντική για την περιοχή μας, η οποία αρχίζει σιγά - σιγά να αποκτά φανατικούς φίλους και υποστηρικτές
Στα πλαίσια του Διεθνούς Έτους Αστρονομίας 2009, ο Σύλλογος διοργάνωσε στο Παρατηρητήριο από Δευτέρα 23 Μαρτίου έως Παρασκευή 27 Μαρτίου 2009, σειρά εκδηλώσεων, ελεύθερη για το κοινό.
Η προσέλευση ήταν εντυπωσιακή και σίγουρα ο σύλλογος κέρδισε καινούργιους φίλους. Ανακοινώθηκε από το Σύλλογο ότι νέες εκδηλώσεις προγραμματίζονται μετά το Πάσχα όπου ο καιρός θα είναι σύμμαχος για παρατήρηση.
Αυτές είναι προσπάθειες από ανθρώπους που έχουν πραγματικά μεράκι. Αφορά εκδηλώσεις οι οποίες είναι καινοτόμες, μοντέρνες και ταιριάζουν με το χαρακτήρα της πόλης. Αξίζει να υποστηριχθούν και να αναδειχθούν.

Ιστορική ανακρίβεια, έλλειψη ιστορικής γνώσης ή εσκεμμένη καπηλεία;


Με αφορμή τα εγκαίνια του μουσείου “Κωνσταντίνος Καραθεοδωρή” στην Κομοτηνή και την εκδήλωση με τίτλο “Κωνσταντίνος Καραθεοδωρή επιστροφή στην πατρίδα του”, δόθηκε το έναυσμα για την έκρηξη μιας πλειάδας αντιδράσεων από απλούς ανθρώπους αλλά κυρίως από ανθρώπους της επιστήμης και των γραμμάτων.Θεωρούμε χρέος μας να τοποθετηθούμε ανεπιφύλακτα απέναντι σε αυτό το τόσο σημαντικό ζήτημα.Αναφερόμαστε στην κατάφωρη και συστηματική παραβίαση της ιστορικής αλήθειας, μιας αλήθειας που φέρει τη σημαίνουσα αυτή προσωπικότητα να έλκει την καταγωγή της από την Ανατολική Θράκη, το παλιό Μποσνοχώρι, του οποίου ζωντανή συνέχεια αποτελεί η Νέα Βύσσα, το γεωγραφικό αυτό ακροπύργιο του ακριτικού Ελληνισμού.Η ιστορία συνιστά για μας συνέχεια. Είναι δεσμός των περασμένων με τα μελλούμενα, δεσμός ανθρώπινος και πνευματικός, μία ισόρροπη σύνθεση του παλιού με το καινούριο, ένας γόνιμος διάλογος του χθες με το σήμερα, που μας βοηθά να αποκτήσουμε ολοκληρωμένη αντίληψη της πολιτισμικής μας ταυτότητας και αποτελεί έρεισμα για την ηθικοπνευματική μας ανάπτυξη.Πιστεύοντας ακράδαντα ότι η ιστορική μνήμη πρέπει να διατηρείται άσβηστη και έχοντας πεποίθηση ότι το παρελθόν ζει μέσα στο παρόν σαν συνειδητή αναβίωση διατρανώντας την αξία και υπογραμμίζοντας την πολιτισμική μας συνέχεια, δεν μπορούμε παρά να αισθανθούμε δυσαρέσκεια , οργή και αγανάκτηση εναντίον όσων κατά καιρούς καπηλεύονται την ακρίβεια της ιστορικής μας πληροφόρησης και ερίζουν για την καταγωγή του αξιόλογου μαθηματικού φτάνοντας συχνά στα όρια της πρόκλησης και ανάγοντας τις ρίζες του μακριά από τα γεωγραφικά μας όρια, στην περιοχή της Κομοτηνής.Για μας που βρισκόμαστε στα μετερίζια του Ελληνισμού, ουσιαστικά δεμένοι με την ιστορία και την παράδοσή μας, γνώστες του παρελθόντος μας, αθεράπευτοι νοσταλγοί της ακριτικής μας γης και θεματοφύλακες των παραδοσιακών αξιών, κάθε ιστορική ανακρίβεια πονά και πληγώνει…Είναι λοιπόν καιρός να δοθεί τέλος σ’ αυτήν την αδιάκοπη παραποίηση και παραδοξολογία . Η ιστορία, που τίμησε απλόχερα αυτόν τον απομακρυσμένο και συχνά πονεμένο τόπο χαρίζοντας του έναν θησαυρό γνώσης και επιστήμης, ήρθε το πλήρωμα του χρόνου να ζητήσει την ανταπόδοση της… μας «γνέφει» να δικαιώσουμε την προσφορά της και κυρίως να καταστήσουμε σαφές προς όλες τις κατευθύνσεις ότι κανένα ιστορικό δικαίωμα δεν είναι διαπραγματεύσιμο και ότι είμαστε σε θέση να υποστηρίξουμε με κάθε τρόπο την μοναδικότητα και τη σημαντικότητα αυτού του τόπου, που ανέδειξε το μαθηματικό συλλογισμό, πήρε επάξια τη θέση του στην παγκόσμια μνήμη, ως γενέτειρα ενός εξαίρετου επιστήμονα και κληροδότησε ένα αρχέτυπο κουλτούρας και μια νέα αντίληψη ζωής βασισμένη στη σκέψη και το πνεύμα αυτής της φωτεινής προσωπικότητας.Κάνουμε σαφές προς όλες τις μεριές πως δεν διεκδικούμε καμία αποκλειστικότητα, ο Κωνσταντίνος Καραθεοδωρή ανήκει σε όλους τους Έλληνες με όλα όσα συμβολίζει, ανήκει σε όλη την ανθρωπότητα με όλα αυτά που έχει προσφέρει, μέσα από το έργο του.Δεν μπορούμε όμως να κρύψουμε την δυσαρέσκεια μας μ’ αυτήν την εξέλιξη και αναφερόμαστε στα εγκαίνια του μουσείου “Κωνσταντίνος Καραθεοδωρή” στην Κομοτηνή γιατί ήταν μια ιδέα, ένα όραμα που γεννήθηκε στη Νέα Βύσσα εδώ και είκοσι χρόνια και που συστηματικά και μεθοδικά δουλέψαμε και δουλεύουμε γι’ αυτό και για το οποίο έχουν γίνει σημαντικά βήματα ώστε να υλοποιηθεί το μουσείο στη Νέα Βύσσα και αναφερόμαστε συγκεκριμένα στην παραχώρηση οικοπέδου από την Κτηματική Εταιρία, στην έκδοση οικοδομικής άδειας, στην ολοκληρωμένη μελέτη που διαθέτουμε.Παραδεχόμαστε τις όποιες παραλείψεις και καθυστερήσεις μας, γεγονός όμως που δεν νομιμοποιεί κανέναν να έρχεται από θέση ισχύος και να κλέβει το όραμα μιας ολόκληρης περιοχής του βορείου Έβρου.Θέλουμε να κάνουμε γνωστό σε όλους πως δεν εγκαταλείπουμε το όραμα μας, θα συνεχίσουμε τις προσπάθειές μας με οδηγό την ιστορική αλήθεια.

Αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα: http://www.s-karatheodoris.gr/

Παρασκευή, 27 Μαρτίου 2009

Οι Γκαγκαβουζηδες της Οινοης στο Σ.Ε.Φ.

Οι εκδηλώσεις στα πλαίσια του Ελληνικού Λαϊκού Πολιτισμού που διοργανώθηκαν στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας στον Πειραιά, ολοκληρώθηκαν την Κυριακή το βράδυ με την παρουσίαση χορευτικών συγκροτημάτων απο τη Θράκη.
Την τελετή λήξης άνοιξε το χορευτικό συγκρότημα του πολιτιστικού συλλόγου Άνω Οινόης με το χορευτικό συγκρότημα ενηλίκων. Χόρεψαν και τραγούδησαν γκαγκαβούζικους σκοπούς και τραγούδια, ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ!!!.
Πιστεύω πως ήταν σταθμός στην ιστορία των Γκαγκαβούζηδων αυτή η παράσταση.

Η συνέχεια του άρθρου στο ιστολόγιο : http://gagavouzis.blogspot.com/

Τρίτη, 24 Μαρτίου 2009

Δημοτικό Συμβούλιο Ορεστιάδας 23/3/2009

Τα δύο θέματα που θα συζητηθούν στο Δημοτικό Συμβούλιο σήμερα μετά από αίτημα 10 συναδέλφων, είναι ζητήματα που θα μπορούσαν ν’ απασχολήσουν το σώμα, σε μια άλλη συνεδρίαση ως επιμέρους θέματα κι όχι σε ξεχωριστή εξειδικευμένη σ’ αυτά.
Όσον αφορά στο θέμα της τροποποίησης του κανονισμού λειτουργίας του Δημοτικού Συμβουλίου, θα καταθέσω ότι είναι πρόσφατα ψηφισμένος, μόλις πριν από ενάμιση χρόνο, παρόλα αυτά μπορούν να γίνουν ορισμένες τροποποιήσεις και διορθώσεις, για την καλύτερη λειτουργία του σώματος.
Θα συμφωνήσω σε όλες τις παρατηρήσεις του εισηγητή δηλαδή, στην καταγραφή του όρου «απευθείας» μετάδοση των συνεδριάσεων, να γίνεται μετάδοση κι από το ραδιόφωνο και από το διαδίκτυο, την άμεση ανάρτηση στο διαδίκτυο όλων των αποφάσεων (δημοτικού συμβουλίου, δημαρχιακής επιτροπή, νομικών προσώπων δημοσίου και ιδιωτικού δικαίου), το ωράριο έναρξης λειτουργίας των συνεδριάσεων για το καλοκαίρι και το χειμώνα κι όλες τις μικροπαρατηρήσεις διορθώσεις σε άρθρα που δημιουργούν ίσως παρανόηση. Θα ήθελα όμως να επισημάνω μια παρατήρηση που αφορά στην συγκεκριμένη ημερομηνία διεξαγωγής των συνεδριάσεων. Πιστεύω ότι η μέρα Δευτέρα που προτείνεται, είναι μια μέρα η οποία δεν είναι καθόλου βολική καθώς, αρκετά καταστήματα της πόλης είναι ανοικτά και δε θα δίνεται η δυνατότητα σ’ αυτούς τους πολίτες να το παρακολουθήσουν, είναι δίπλα σε Σαββατοκύριακο και πολλές φορές θα είναι εμπόδιο για προσωπικές, επαγγελματικές ή οικογενειακές υποχρεώσεις των συναδέλφων, κ.ά. Θεωρώ ότι είναι μάλλον αναγκαιότητα ο ορισμός μιας καθορισμένης ημερομηνίας για τις συνεδριάσεις και προτείνω ως καλύτερη και βολικότερη μέρα διεξαγωγής, από πρακτικής πλευράς, την πρώτη Τετάρτη κάθε μήνα.
Όσον αφορά στο θέμα της μεταφοράς αρμοδιοτήτων της Δημαρχιακής Επιτροπής στο Δημοτικό Συμβούλιο, για λόγους «εμπιστοσύνης» και «διαφάνειας», έχω να καταθέσω τα παρακάτω.
Ότι ο δήμαρχος έχει χάσει, όπως η πρακτική το δείχνει, τη δεδηλωμένη, είναι δεδομένο.
Τα όργανα του δήμου όμως πρέπει να λειτουργούν. Σωστά αναφέρθηκε ότι ιεραρχικά είναι το δημοτικό συμβούλιο, η δημαρχιακή επιτροπή κι ο δήμαρχος (ως εκτελεστικό όργανο). Το δημοτικό συμβούλιο, ως ανώτατος θεσμός, πρέπει να είναι ένα όργανο παραγωγής πολιτικής. Δεν είναι ο ρόλος του να ασχολείται με θέματα της καθημερινότητας του δήμου.
Εκτός τούτου, παραδείγματα λαθών ή παραβλέψεων του παρελθόντος, δεν αποτελούν αιτιολόγηση ικανή και σοβαρή για μεταφορά αρμοδιοτήτων. Αν ήταν έτσι, θα έπρεπε εσπευσμένα να έρθει θέμα μεταφοράς αρμοδιοτήτων της δημαρχιακής επιτροπής στο δημοτικό συμβούλιο, την προηγούμενη διετία 2007-2008. Όμως δεν ήρθε. Στις μέχρι τώρα συνεδριάσεις, απ’ όσο είμαι σε θέση να γνωρίζω, δεν υπάρχει ούτε μομφή, ούτε ένσταση σε κάποια απόφαση.
Καταλαβαίνω την αγωνία για τη διαφάνεια. Η διαφάνεια όμως δεν εξασφαλίζεται μόνο απ’ τον αριθμό, αλλά κι απ’ τις προσωπικότητες αυτών που συμμετέχουν.
Σέβομαι την πρόθεση να προστατευτούν συνάδελφοι από κακοτοπιές, αλλά αυτό αφορά ανθρώπους που αισθάνονται πολιτικά αδύναμοι και προσωπικά ευάλωτοι. Όσον αφορά εμένα ως μέλος της δημαρχιακής, δεν είμαι τίποτα απ’ όλα αυτά.
Η θέση μου είναι ότι δεν πρέπει να ψηφίσει το σώμα τη μεταφορά όλων αυτών των αρμοδιοτήτων που προτείνονται.

Δευτέρα, 23 Μαρτίου 2009

22 Μαρτίου. Παγκόσμια ημέρα νερού

Η 22α Μαρτίου έχει καθιερωθεί από τον Ο.Η.Ε. από το 1993, ως παγκόσμια ημέρα νερού και αποσκοπεί στην ευαισθητοποίηση των πολιτών για την ορθολογική διαχείριση των υδάτινων πόρων και φυσικά την διαφύλαξη του περιβάλλοντος.
Τα υδάτινα αποθέματα είναι σημαντικά μειωμένα και σύμφωνα με τα στοιχεία της Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας, περισσότεροι από ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι στον κόσμο δεν έχουν πρόσβαση σε καθαρό νερό. Επιδίωξη όλων μας πρέπει να αποτελεί, η κάλυψη των αναγκών όλων των πολιτών του πλανήτη μας σε νερό, με σεβασμό στην αειφόρο ανάπτυξη και την προστασία του περιβάλλοντος.
Είναι υπόθεση όλων μας η ορθολογική χρήση του νερού, ώστε να σταματήσει η κατάχρηση του πολυτιμότερου αυτού αγαθού.
Στο δήμο μας γενικά δεν αντιμετωπίζουμε πρόβλημα με τα αποθέματα του νερού. Φρόνιμο όμως είναι να φροντίσουμε, ως τοπική αυτοδιοίκηση και νομικά πρόσωπα, τη μη σπατάληση αυτού του χρήσιμου αγαθού (άρδευση, ύδρευση, κτλ). Η απρόσκοπτη χρήση σημαίνει σπατάλη και αυξημένο κόστος.

Σάββατο, 21 Μαρτίου 2009

Κωνσταντίνος Καραθεοδωρή


Με αφορμή τα εγκαίνια του Μουσείου Καραθεοδωρή στην Κομοτηνή, το Σάββατο 21-3-2009 και ανάρτηση σε φιλικό blog πρόσφατα, αλλά και σ' άλλα blog παλαιότερα, θα ήθελα να καταθέσω την αντίδραση μου, για τον τρόπο με τον οποίο γίνεται προσπάθεια προβολής ενός σπουδαίου επιστήμονα, με παντελή αγνόηση όμως του τόπου καταγωγής του, τις τοπικές πρωτοβουλίες που έχουν εδώ και χρόνια αναληφθεί για την προώθηση του έργου του.

Ο παγκοσμίου φήμης και αναγνωρισιμότητας μαθηματικός, είναι τεκμηριωμένο ιστορικά πια, ότι κατάγεται από το παλιό χωριό Μπόσνα, τη σημερινή Ν. Βύσσα. Μέχρι σήμερα έχουν γίνει μικρές προσπάθειες αναγνώρισης του έργου του, σε σχέση με την παγκόσμια φήμη που είχε αποκτήσει ως Μαθηματικός, από το σύγχρονο Ελληνικό Κράτος. Θα αναφέρω ενδεικτικά την αναγνώριση από την Ακαδημία Αθηνών, τα ΕΛΤΑ (είναι ο μόνος μαθηματικός που αποτυπώθηκε σε γραμματόσημο) και την Ελληνική Μαθηματική Εταιρία. Πιο πρόσφατη ενέργεια είναι η διοργάνωση του Παγκοσμίου Συνεδρίου Μαθηματικών με πρωτοβουλία του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, στη γενέτειρα του γένους του τη Νέα Βύσσα.

Στον τόπο καταγωγής του, έγινε προσπάθεια κι από την τοπική αυτοδιοίκηση (με κατασκευή ανδριάντα και μετονομασία οδού), ίσως θα μπορούσε να κάνει ενέργειες σε μεγαλύτερο βαθμό, κι από τον πολιτιστικό σύλλογο, ιδρυθείς το 1977, ο οποίος έδωσε το όνομά του στον μεγάλο μαθηματικό.

Όλες οι προσπάθειες όπως είναι γνωστό σκοντάφταν πάντα στο οικονομικό. Κι όπως είναι φυσικό, χωρίς χρήματα ελάχιστα πράγματα μπορούν να γίνουν που να έχουν ουσιαστικό ενδιαφέρον και να αναδεικνύουν το κύρος και τη φήμη της προσωπικότητας του Κωνσταντίνου Καραθεοδωρή. Βέβαια, θα πρέπει να αναφερθεί ότι όταν έχεις συγκεκριμένο πλάνο και σχέδιο του τι θέλεις να κάνεις και αγωνίζεσαι με πάθος γι' αυτό, κάποια στιγμή θα επιτευχθεί ο στόχος. Ίσως η οργάνωση κι η προσπάθεια να μην ήταν αρκετή. Αυτό δεν είμαι σε θέση να το γνωρίζω.

Τελευταία όμως παρατηρείται μια προσπάθεια, ανάδειξης του προσώπου και του έργου του καταξιωμένου επιστήμονα, όχι στον τόπο καταγωγής του, ως θα ήταν φυσικό καθώς έχουν ήδη γίνει ενέργειες από τοπικούς φορείς, αλλά στην Κομοτηνή. Πιθανόν όλα αυτά να γίνονται με πρωτοβουλία του εκεί παραρτήματος της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρίας, καθώς η τελευταία συνέβαλλε ουσιαστικά στο να στηθεί ο ανδριάντας στην Κομοτηνή. Όλα αυτά βέβαια με την αμέριστη συμπαράσταση του πρώην υπουργού Παιδείας και νυν υπουργού Μεταφορών κι Επικοινωνιών κ. Στυλιανίδη. Η συμβολή του υπουργού ήταν καθοριστική στο να χρηματοδοτηθεί η ίδρυση του Μουσείου, στην αγορά μουσειακών εκθεμάτων (κάποια από δημοπρασία), κτλ. Εντέχνως δε προβάλλεται ως τόπος καταγωγής η Θράκη, γενικά. Το Μποσνοχώρι δεν αναφέρεται πουθενά.

Δε θα αναφέρω τις λέξεις "παραχάραξη" ή "κλοπή", αλλά έντιμο θα ήταν όλα αυτά που γίνονται στην Κομοτηνή, με τη γενναία στήριξη και χρηματοδότηση μέσω του Υπουργού, να γίνουν στη Ν. Βύσσα.

Για όσους θέλουν να μάθουν περισσότερα στοιχεία για τον μεγάλο Μαθηματικό Κωνσταντίνο Καραθεοδωρή, μπορούν απο το παρακάτω link της el.wikipedia:

Πέμπτη, 19 Μαρτίου 2009

21 Μαρτίου. Παγκόσμια ημέρα δασοπονίας

Παγκόσμια ημέρα δασοπονίας.

Μια ημέρα που με πρωτοβουλία κυρίως της τοπικής αυτοδιοίκησης, διοργανώνονται εκδηλώσεις για την ανάδειξη του οφέλους από τα δάση, πραγματοποιούνται αναδασώσεις ή δεντροφυτεύσεις, κτλ.
Η μέρα αυτή θα μπορούσε ν' αποτελέσει μια ευκαιρία για συνεργασία του δήμου, του Δασαρχείου, της Πανεπιστημιακής Σχολής της πόλης μας, της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, του συλλόγου φοιτητών, των φυσιολατρικών συλλόγων της περιοχής, με τη συμμετοχή όσων πολιτών το επιθυμούσαν, για δεντροφύτευση σε υπάρχοντα αλσύλια ή ακόμη και σε χώρους που θα επιθυμούσαμε να δημιουργηθούν (δημόσιες ή δημοτικές εκτάσεις).
Μια πρωτοβουλία χωρίς κόστος με μεγάλο όμως κοινωνικό κέρδος!

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Δασοπονίας, η Πανελλήνια Ένωση Δασολόγων Δημοσίων Υπαλλήλων (Π.Ε.Δ.Δ.Υ) καταθέτει υπόμνημα με σειρά μέτρων υπέρ της ανάπτυξης και προστασίας των δασών.
Οι προτάσεις των δασολόγων συνοψίζονται στις εξής:
- Η βελτίωση της δασοπολιτικής επιτήρησης του Κράτους με καθετοποιημένους και ενιαίους προληπτικούς και κατασταλτικούς μηχανισμούς.
- Η κατάργηση αντιδασικών νόμων και η εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με τις οδηγίες και άλλες διεθνείς συμβάσεις.
- Η διασφάλιση πόρων για τη σύνταξη των δασικών χαρτών και του δασολογίου.
- Η ίδρυση Υπουργείου Περιβάλλοντος και η λειτουργία συμβουλίου Περιβαλλοντικής Πολιτικής .
- Η αποτελεσματικότερη οργάνωση της δασοπροστασίας.
- Η εκτέλεση διανομαρχιακών προγραμμάτων που θα αφορούν ορεινά αντιδιαβρωτικά έργα και αναδασώσεις , σε περιαστικούς ορεινούς όγκους.
- Ο εκσυγχρονισμός της παραγωγικής διαδικασίας, με αλλαγή του πλαισίου διαχείρισης των δασών, που θα δίνει έμφαση στον πολυλειτουργικό τους χαρακτήρα, με στόχο την παραγωγή υπηρεσιών από το δάσος και την ποιότητα ζωής.
- Η ανάδειξη και η στήριξη της πολιτιστικής κληρονομιάς ορεινών και ημιορεινών περιοχών και η λήψη μέτρων για τη διατήρηση της βιοποικιλότητας των ειδών, των τοπίων και των μορφών της ορεινής υπαίθρου.
- Η προώθηση προγραμμάτων για την ενεργό συμμετοχή του παραδασόβιου πληθυσμού στην προστασία και διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων.
- Η ενίσχυση της καλλιέργειας φιλοδασικής – φιλοπεριβαλλοντικής συνείδησης μέσα από προγράμματα ενημέρωσης και κατάρτισης.
- Η επαρκής και σταθερή χρηματοδότηση του δασικού τομέα με πόρους που πρέπει να φτάνουν στο 1% του ΑΕΠ.
- Η αναβάθμιση του επιπέδου σπουδών στις Σχολές Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος και η διασύνδεση της δασικής έρευνας και της λειτουργίας των δασικών ερευνητικών ιδρυμάτων, με τη δασική πράξη.
«H ελληνική κοινωνία, τα τελευταία χρόνια και μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές, έχει συνειδητοποιήσει την περιβαλλοντική αξία των δασών και τον πολυδιάστατο κοινωνικό τους ρόλο.
Είτε αναφερόμαστε στην παραγωγή ξύλου και δευτερογενών προϊόντων από τα δάση, είτε στον περιβαλλοντικό τους ρόλο, έχει διαμορφωθεί σε παγκόσμια κλίμακα μια κοινή αντίληψη για τη σπουδαιότητα της διατήρησης των δασικών πόρων και της συμβολής τους στην οικονομία, στον πολιτισμό και στην βελτίωση της ποιότητας ζωής.
Οι παραπάνω παραδοχές αποκτούν ιδιαίτερο νόημα και σημασία, στη σημερινή εποχή, που η διατήρηση και ανάπτυξη των δασικών πόρων συνδέεται, με αυστηρά μονοσήμαντο τρόπο, με τις κλιματικές αλλαγές, με τη διατήρηση του υδάτινου ισοζυγίου, με την προστασία των εδαφών από τη διάβρωση, με τη βιοποικιλότητα των ειδών και του τοπίου.
Δυστυχώς όμως, η Πολιτεία, παρά την πανθομολογούμενη υποχρέωσή της, να οργανώσει με συστηματικό και αξιόπιστο τρόπο τη λειτουργία του κρατικού μηχανισμού, για την προστασία της δημόσιας περιουσίας και την ανάπτυξη των δασικών πόρων και της ορεινής υπαίθρου, παρουσιάζεται αδιάφορη και απρόθυμη να αναλάβει το κόστος και τα πολιτικά μέτρα που επιβάλει μια νέα, σύγχρονη πολιτική στα δασικά οικοσυστήματα και το φυσικό περιβάλλον.
Για όλους εμάς, τους δασολόγους-γεωτεχνικούς, η σύγχρονη δασική πολιτική είναι μια αναγκαιότητα που δεν μπορεί να αγνοηθεί, είτε συζητάμε για την ανάπτυξη, είτε για την προστασία των δασών», αναφέρει επίσης η ανακοίνωση των δασολόγων.

Πηγή δήλωσης: www.agronews.gr

Δευτέρα, 16 Μαρτίου 2009

Συμμετοχή χορευτικής ομάδας ενηλίκων του Συλλόγου Άνω Οινόης "Το Κρασοχώρι" στην 3η Διοργάνωση "Ελληνικός Λαϊκός Πολιτισμός"

H Χορευτική ομάδα ενηλίκων του Συλλόγου Άνω Οινόης "Το Κρασοχώρι", οριστηκοποίησε τελικά τη συμμετοχή της και θα πραγματοποιήσει εμφάνιση στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας, στα πλαίσια της 3ης Διοργάνωσης "Ελληνικός Λαϊκος Πολιτισμός" μετά από πρόταση που έγινε από τον φίλο του συλλογου κ. Κ. Μήτση, μέλους της οργανωτικής επιτροπής.
Το πρόγραμμα που θα παρουσιαστεί θα περιλαμβάνει αυθεντικούς "γκαγκαβούζικους" χορούς και τραγούδια στην τοπική διάλεκτο που για πρώτη φορά θα έχει την ευκαιρία το κοινό της πρωτεύουσας να γνωρίσει.
Η παρουσίαση έχει προγραμματιστεί για την Κυριακή 22 Μαρτίου 2009 , μετά τις 18:00 , στην κεντρική σκήνη του σταδίου.
Ο σύλλογος θα συμμετέχει και με περίπτερο στην παράλληλη έκθεση στον ίδιο χώρο, από την Παρασκευή 20 Μαρτίου το πρωί (Αριθμός περιπτέρου Νο 13).
Στην ομάδα της Θράκης, θα παρουσιάσουν προγράμματα και τα χορευτικά του συλλόγου "ΕΒΡΟΣ" απο την Αλεξ/πολη του χοροδιδασκάλου Γ.Ζιώγα και το χορευτικό από το Σκεπαστό.

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΑΙΘΟΥΣΑ ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ
18:30 ΤΕΛΕΤΗ ΛΗΞΗΣ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΗ ΘΡΑΚΗ
-- Πολιτιστικός Λαογραφικός Σύλλογος Α. Οινόης «Το Κρασοχώρι» Παραδοσιακοί χοροί και τραγούδια των Γκαγκαβούζηδων --Πολιτιστικός Σύλλογος Σκεπαστού «Ανατολική Ρωμυλία»Χοροί Αν. Ρωμυλίας από τις περιοχές Μπάνα, Μπογιαλίκι, Αίμωνας
-- Πολιτιστικός Σύλλογος Παραδοσιακών Χορών «Ο Έβρος» Μακρά Γέφυρα: Σκηνές από το γάμο και δυο αρβανιτόφωνα τραγούδια

Καλούμε όλους τους συμπατριώτες μας, όλους τους Θρακιώτες, όλους τους γκαγκαβούζηδες αλλα και όλους όσοι αγαπάτε την Ελληνική Παράδοση να βρεθείτε κοντά μας.

εκ του συλλόγου

φιλικά
Άγγελος Νικολαϊδης
(ειδικός συνεργάτης)

πληροφορίες
6942 012 742 (Άγγελος Νικολαϊδης)

Πέμπτη, 12 Μαρτίου 2009

Πρωτοβουλίες που μπορούμε ν’ αναλάβουμε στα πλαίσια της τοπικής αυτοδιοίκησης για την τόνωση της τοπικής οικονομίας

Η οικονομική κρίση που εντείνεται απ’ το περασμένο φθινόπωρο, αποτελεί μια πραγματικότητα που κυριαρχεί στις κοινωνικές και πολιτικές εξελίξεις.
Στην Ελλάδα, η κρίση δεν προκάλεσε μέχρι σήμερα θεαματικές χρεοκοπίες, η εξέλιξή της όμως, πλήττει άμεσα τη λεγόμενη «πραγματική οικονομία».
Ο βόρειος Έβρος, η Ν. Ορεστιάδα, αρχίζουν να βιώνουν αυτές τις συνθήκες έντονα. Η κατάσταση όμως θα γίνει δυσκολότερη όταν αντιμετωπίσουμε κατά πρόσωπο το φάσμα της ανεργίας, το οποίο έχει αρχίσει να προβάλει απειλητικά. Αναφέρομαι συγκεκριμένα, στις επιχειρήσεις λιανεμπορίου και στην οικοδομική δραστηριότητα. Το λιανεμπόριο πλήγεται έντονα κι ο κλάδος απειλείται από απολύσεις και πτωχεύσεις. Όσον αφορά στην οικοδομή, τον Μάρτιο συνήθως επαναπροσλαμβάνονται οι οικοδομικοί εργάτες, καθώς όλο το διάστημα του χειμώνα ήταν σε ανεργία και συντηρούνταν από το επίδομα ανεργίας του ΟΑΕΔ. Η κρίση όμως έχει πλήξει σημαντικά τον τομέα της οικοδομής και προβλέπονται δραματικές μειώσεις στις επαναπροσλήψεις εργατικού δυναμικού.
Η οικονομική κρίση επίσης, έχει αρχίσει σταδιακά να αγγίζει κι άλλες ομάδες της τοπικής μας κοινωνίας οι οποίες είναι διαχρονικά ευπαθείς. Δεν πρέπει να ξεχνάμε τους αγρότες, ειδικά τους νέους αγρότες, τους ιδιωτικούς υπαλλήλους των 500, 600 και 700 ευρώ, τους νέους άνεργους επιστήμονες και τις πολύτεκνες οικογένειες.
Απέναντι στην κρίση, η στρατηγική που επιλέγουμε δεν είναι αυτή της ηττοπάθειας ή της άμυνας, αλλά των επιθετικών πρωτοβουλιών που είναι στραμμένες προς το μέλλον.
Η δική μου πρόταση, πηγάζει αποκλειστικά από το ενδιαφέρον μου για την τοπική μας κοινωνία και δε συνδέεται βέβαια με άσκηση οποιασδήποτε κριτικής σε βάρος της σημερινής κεντρικής πολιτικής διοίκησης.
Η Τοπική Αυτοδιοίκηση έχει ευθύνη. Έχει λόγο και ρόλο. Έχει υποχρεώσεις και τη θεσμική εξουσία να αναλάβει πρωτοβουλίες προς όφελος των πολιτών της. Σ’ αυτή την κατεύθυνση, καταθέτω σήμερα ένα πλαίσιο με 13 προτάσεις, με στόχο να συμβάλλουν θετικά στην άμβλυνση των επιπτώσεων από την κρίση σε τοπικό επίπεδο:
1. Ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου για άμεση μείωση του τιμολογίου ύδρευσης από τη ΔΕΥΑΟ σε ποσοστό 20% για το αστικό κέντρο και 50 % για τα τοπικά διαμερίσματα. Η πρόταση είναι άμεσα υλοποιήσιμη χωρίς να δημιουργείται κανένα πρόβλημα στην επιχείρηση.
2. Διασφάλιση δημοσίας χρηματοδότησης για άμεση έναρξη υλοποίησης μεγάλων έργων. Άμεσα μπορεί να ξεκινήσει η δημιουργία ενός Πανεπιστημιακού Κτιρίου, που θα στεγάσει την υπό ίδρυση νέα σχολή στην Ν. Ορεστιάδα. Είναι η δημόσια επένδυση που μπορούμε να προσδοκούμε «εδώ και τώρα» στην περιοχή μας.
3. Συμφωνία μετά από διαβούλευση απ’ όλα τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου, για συναινετικές διαδικασίες παραχώρησης κατάλληλων οικοπέδων και την άμεση έναρξη των ΣΔΙΤ που αφορούν στις κτιριακές εγκαταστάσεις της Αστυνομίας και της Πυροσβεστικής.
4. Έναρξη διαλόγου με τον Εμπορικό Σύλλογο για καθιέρωση προσφορών και προωθητικών ενεργειών, από τα καταστήματα λιανικής πώλησης. Στόχος, να τονωθεί η τοπική αγορά και να συνεχιστεί η «ένεση ρευστότητας» στις μικρές επιχειρήσεις και μετά τις «Εκπτώσεις».
5. Πρωτοβουλία του Δήμου για συστηματική ενημερωτική καμπάνια προς το καταναλωτικό κοινό της ευρύτερης περιφέρειας, σε συνεργασία με τα τοπικά Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, για την προβολή των τοπικών προϊόντων, την στήριξη των τοπικών προμηθευτών-επαγγελματιών καθώς και τη διαφήμιση των ευκαιριών της Τοπικής Αγοράς.
6. Στο ίδιο πλαίσιο διαλόγου με τον Εμπορικό Σύλλογο, μπορεί να καταρτιστεί ειδικό πρόγραμμα καταναλωτικής πίστης από τα τοπικά καταστήματα, για την προσέλκυση φοιτητών και στρατιωτικών ως προς τις προμήθειες πρώτης εγκατάστασης.
7. Άμεση αξιοποίηση από το δήμο και τα νομικά του πρόσωπα των προγραμμάτων απασχόλησης του ΟΑΕΔ, δίνοντας προτεραιότητα στους μακροχρόνια άνεργους, τα ΑΜΕΑ και τις μονογονεϊκές οικογένειες.
8. Ρύθμιση των παλιών οφειλών των επαγγελματιών προς το δήμο, αλλά και άμεση διευθέτηση των οικονομικών εκκρεμοτήτων του δήμου προς ιδιώτες και τοπικές επιχειρήσεις.
9. Δραστική περικοπή των δραστηριοτήτων επικοινωνιακού χαρακτήρα (δεξιώσεις, συναυλίες, κτλ) και μείωση χρόνου και κόστους υλοποίησης πολιτιστικών εκδηλώσεων (Ορέστεια, κτλ). Με την εξοικονόμηση χρημάτων που θα επιτευχθεί, θα χρηματοδοτηθεί το πρόγραμμα εξοικονόμησης ενέργειας που θ’ αναφερθεί παρακάτω.
10. Ενιαία υπηρεσία προμηθειών για το Δήμο και όλα τα Νομικά Πρόσωπα. Η παρούσα ενέργεια θα συμβάλλει στην εξοικονόμηση χρημάτων για αξιοποίηση σε δράσεις κοινωνικού χαρακτήρα (προγράμματα απασχόλησης, κτλ).
Αντιλαμβάνεται βέβαια ο καθένας πως απέναντι σε μια οικονομική κρίση, τόσο ρευστή, διαρκώς μεταβαλλόμενη και κλιμακούμενη, δεν είναι εύκολο να διατυπωθεί η επίλυσή της, μέσα από ένα κείμενο. Όμως είμαι πεπεισμένος, πως οι παραπάνω προτάσεις μπορούν να οδηγήσουν σε μια συμφωνία όλων μας, με στόχο την άμεση εφαρμογή τους.
Τέλος, θέτοντας μεσοπρόθεσμο χρονικό ορίζοντα ως προς την εφαρμογή τους, θα μπορούσε να αποτελέσει αντικείμενο συζήτησης για το Δημοτικό Συμβούλιο, σε συνέχεια των προηγούμενων προτάσεων, το ακόλουθο τρίπτυχο:
11. Για την τόνωση της οικοδομικής δραστηριότητας, άμεση εφαρμογή προγραμμάτων εξοικονόμησης ενέργειας. Μπορούν π.χ. να υλοποιηθούν με συγχρηματοδότηση από το δήμο σε ποσοστό 20%, σε παλιές κατοικίες προ του 1989, εκτεταμένα προγράμματα μόνωσης του μεγαλύτερου δυνατού αριθμού κτιρίων, σε κουφώματα, εξωτερικούς τοίχους και στέγες, καθώς και εφαρμογές ήπιας γεωθερμίας.
12. Ενημερωτικές και προωθητικές ενέργειες του Δήμου, με στόχο την αλλαγή του προσανατολισμού των επιχειρήσεων και της αγροτικής παραγωγής. Ενίσχυση της ποιοτικής και εξωστρεφούς επιχειρηματικότητας, με κατεύθυνση προς προϊόντα και υπηρεσίες υψηλής ποιότητας και προστιθέμενης αξίας. Πολύ σύντομα θα περάσουμε από την κοινωνία της αφθονίας, στην κοινωνία των τοπικών αγορών της ποιότητας. Αν η τοπική οικονομία προσαρμοστεί γρήγορα στα νέα αυτά δεδομένα, θα αντιμετωπίσει με επιτυχία τις προκλήσεις του μέλλοντος.
13. Ενεργοποίηση νέων επενδύσεων μέσω του Κέντρου Υποδοχής Επενδυτών (Κ.Υ.Ε.) και των Αναπτυξιακών Εταιριών.
Πιστεύω ότι με συντονισμένη δράση των παραγωγικών δυνάμεων του τόπου μας και καινοτόμες πρωτοβουλίες, μπορούμε να δημιουργήσουμε μια ασπίδα προστασίας, αμβλύνοντας τις συνέπειες της κρίσης τουλάχιστον σε τοπικό επίπεδο.

Δευτέρα, 9 Μαρτίου 2009

Κυριακή, 8 Μαρτίου 2009

8 Μαρτίου. Ημέρα της γυναίκας

Η 8η Μαρτίου είναι μια ξεχωριστή ημέρα αφού έχει καθιερωθεί παγκοσμίως ως «Ημέρα της Γυναίκας». Είναι γεγονός ότι ο ρόλος της Γυναίκας στη σημερινή κοινωνία είναι πολυδιάστατος (μητέρα, σύζυγος, εργαζόμενη, νοικοκυρά) και έχει αναγνωρισθεί η δυναμική παρουσία της σε όλους τους τομείς της καθημερινότητας, ιδιαίτερα στο χώρο της οικογένειας, αλλά και στο χώρο της εργασίας με αξιοποίηση των ικανοτήτων της.
Η τιμή κι ο σεβασμός στον αγώνα των γυναικών, είναι ένα ελάχιστο δείγμα αναγνώρισης της καθημερινής προσφοράς.
Η αγάπη μας λοιπόν να είναι τουλάχιστον απλόχερη!!!

Παρασκευή, 6 Μαρτίου 2009

Ξεκινάει το Πρόγραμμα για τη νεανική και γυναικεία επιχειρηματικότητα

Ξεκινούν σήμερα τα δύο προγράμματα για τη νεανική και γυναικεία επιχειρηματικότητα στο πλαίσιο του επιχειρησιακού προγράμματος Ανταγωνιστικότητα 2007 - 2013.
Τα προγράμματα αφορούν νέους 18 – 39 ετών και γυναίκες έως 55 ετών που θέλουν να ξεκινήσουν επιχειρήσεις σε διάφορους τομείς της οικονομικής δραστηριότητας. Οι προϋπολογισμοί των σχεδίων μπορούν να είναι από 30.000 ευρώ έως 200.000 ευρώ με επιδότηση που θα φτάνει το 50% και σε κάποιες περιοχές της χώρας το 60%. Ο συνολικός προϋπολογισμός του πρώτου κύκλου που ξεκινάει αύριο και λήγει στα τέλη Ιουνίου είναι 80 εκατ. ευρώ.
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν από αύριο να απευθυνθούν για τις λεπτομέρειες του προγράμματος στον ΕΟΜΜΕΧ και στην Ειδική Γραμματεία Ανταγωνιστικότητας.
Το πρόγραμμα θα έχει συγκεκριμένες προθεσμίες, για την αξιολόγηση 50 ημέρες, πιστοποίηση 30 ημέρες και πληρωμή 7 ημέρες, ενώ υπάρχει πρόβλεψη για προχρηματοδότηση που μπορεί να φτάσει το 35% της κοινοτικής χρηματοδότησης, δηλαδή για επιδότηση ύψους 50.000 ευρώ η προκαταβολή μπορεί να φτάσει τις 17.500 ευρώ.

Τετάρτη, 4 Μαρτίου 2009

Η Ώρα της Γης (EARTH HOUR)

Η Ώρα της Γης (EARTH HOUR) ξεκίνησε ως μία εκστρατεία ευαισθητοποίησης που καλούσε τους πολίτες του Σίδνεϊ για να σβήσουν τα φώτα τους ένα βράδυ, για μια ώρα. Η ενέργεια αυτή σύντομα μετατράπηκε σε μία από τις μεγαλύτερες πρωτοβουλίες ενάντια στην κλιματική αλλαγή παγκοσμίως. Φέτος, στις 20.30 το Σάββατο 28 Μαρτίου, καλούμε τους πολίτες σε ολόκληρο τον κόσμο να σβήσουν τα φώτα τους για μία ώρα – την Ώρα της Γης. Στόχος μας είναι να συμμετάσχουν 1 δισεκατομμύριο άνθρωποι, σε περισσότερες από 1000 πόλεις, και όλοι μαζί να αποδείξουμε πως είναι δυνατόν να δράσουμε ενάντια στην υπερθέρμανση του πλανήτη.

Κυριακή, 1 Μαρτίου 2009

100 Λόγοι που γουστάρω που είμαι Έλληνας

1. Γιατί έχουμε θάλασσα να την πιεις στο ποτήρι
2. Γιατί μπροστά στο ρεβανί τι να μας πει το μιλφέιγ
3. Γιατί το καρπούζι το αγοράζουμε ολόκληρο και όχι σε φέτες
4. Γιατί «καμάκι» και «σουβλάκι» είναι το πρώτο ποίημα που μαθαίνουμε
5. Γιατί τους μεζέδες που συνοδεύουν το τσιπουράκι δεν τους φτάνει κανένα «ορντέβρ»
6. Γιατί στην Ελλάδα κάθε νύχτα τελειώνει το επόμενο πρωί
7. Γιατί «λουλουδοπόλεμος» δεν υπάρχει σε καμιά άλλη χώρα
8. Γιατί πίνουμε κι ένα ποτηράκι παραπάνω χωρίς να μας πίνει
9. Γιατί μπορούμε να απολαύσουμε τον καφέ μας με τσιγάρο. Όχι να τον πιούμε σφηνάκι και να πάμε να καπνίσουμε κρυφά στο σπίτι μας
10. Γιατί το φλερτ είναι το εθνικό μας χόμπι
11. Γιατί στην Ελλάδα όλοι βρίζουμε το Δημόσιο και ταυτόχρονα σκοτωνόμαστε για μια θέση εκεί
12. Γιατί έχουμε δεν έχουμε λεφτά, ένα μπουζουκάκι θα το πάμε
13. Γιατί έχουμε νοοτροπία «και αύριο μέρα είναι»
14. Γιατί όταν μπαίνουμε σε λεωφορείο κάνουμε τα πάντα για να βρούμε θέση να καθίσουμε
15. Γιατί δεν το παίζουμε ψευτοπουριτανοί. Τις «λαδιές» μας τις κάνουμε με θράσος
16. Γιατί είμαστε πρώτοι στο φανάρι και κορνάρουμε τον εαυτό μας από συνήθεια
17. Γιατί ξέρουμε καλύτερα να ξοδεύουμε παρά να αποταμιεύουμε
18. Γιατί δε μοιραζόμαστε τη βενζίνη στο αυτοκίνητό μας με αυτούς που βάζουμε μέσα
19. Γιατί δεν κάνουμε ποτέ επίσκεψη «με άδεια χέρια»
20. Γιατί η λέξη «κερνάω» υπάρχει στο λεξιλόγιό μας
21. Γιατί άντε να εξηγήσεις στον ξένο τι σημαίνει «καψούρα»
22. Γιατί βράζει το αίμα μας
23. Γιατί στην Ελλάδα η οικογένεια έχει ακόμα αξία
24. Γιατί κατά βάθος...είμαστε καλά παιδιά
25. Γιατί τα καταφέρνουμε πάντα...έστω και την τελευταία στιγμή
26. Γιατί δε «μασάμε» από 400 χρόνια σκλαβιάς
27. Γιατί για τα μάτια μιας γυναίκας κάναμε 10 χρόνια πόλεμο
28. Γιατί όταν οι ξένοι δεν έβρισκαν λέξεις έκλεβαν τις δικές μας
29. Γιατί η λέξη φιλότιμο δεν υπάρχει σε καμία άλλη γλώσσα
30. Γιατί καλή η κιθάρα και το όμποε αλλά το μπουζούκι βγάζει άλλο ήχο
31. Γιατί το «Αι Γενέαι Πάσαι» της Μεγάλης Παρασκευής μας σηκώνει την τρίχα κάγκελο
32. Γιατί όποια πέτρα κι αν σηκώσεις Έλληνες θα βρεις από κάτω
33. Γιατί ερωτευόμαστε και μισούμε με πάθος
34. Γιατί τις δύσκολες στιγμές τις περνάμε με φίλους χωρίς να χρειαζόμαστε ψυχίατρο
35. Γιατί ο Σωκράτης, ο Αριστοτέλης και ο Περικλής ήταν Έλληνες
36. Γιατί η Μερκούρη, ο Χατζιδάκις και ο Ελύτης ήταν Έλληνες
37. Γιατί η συνταγή «αλά ελληνικά» είναι η πιο πετυχημένη
38. Γιατί η τρέλα δεν πάει στα βουνά...πάει στις παραλίες!
39. Γιατί οι καλοκαιρινές διακοπές είναι κοντά και... πού να τρέχουμε τώρα!
40. Γιατί όταν οι άλλοι ανακάλυπταν το κρέας εμείς είχαμε ήδη χοληστερίνη
41. Γιατί όταν εμείς φτιάχναμε τον Παρθενώνα οι άλλοι κοιμόντουσαν πάνω στα δέντρα
42. Γιατί εμείς δώσαμε τα φώτα σε όλους αυτούς που το παίζουνε ηγέτες και οδηγούν στην ειρήνη κάνοντας πολέμους
43. Γιατί η φέτα και το ελαιόλαδο μεταφράστηκαν σε ελληνικό ταμπεραμέντο
44. Γιατί "Ένα γλυκό χωρίς"! Και όλοι καταλαβαίνουν πως πρόκειται για φραπέ
45. Γιατί μπορούμε να παρατήσουμε τα πάντα για έναν μεγάλο έρωτα!
46. Γιατί στη γλώσσα μας διακρίνουμε μεταξύ έρωτα και αγάπης...ξέρουμε όμως να ζούμε με πάθος και τα δυο!
47. Γιατί αλλάζουμε κινητό κάθε χρόνο, αυτοκίνητο κάθε τρία χρόνια και ερωτικό σύντροφο κάθε τρεις και λίγο
48. Γιατί όταν οι άλλοι φορούσαν προβιές λύκων εμείς υφαίναμε αραχνοΰφαντους χιτώνες
49. Γιατί οι Έλληνες δεν πολεμούν σαν ήρωες αλλά οι ήρωες πολεμούν σαν Έλληνες (Winston Churchill- 1941)
50. Γιατί δε βάζουμε κέτσαπ στο φαγητό μας. Έχει από μόνο του υπέροχη γεύση
51. Γιατί όταν πονάμε ξέρουμε να κλαίμε και να χορεύουμε τη ζεμπεκιά με περηφάνια
52. Γιατί ο Έρωτας ήταν Έλληνας Θεός. Γι αυτό ξέρουμε και να αγαπάμε
53. Γιατί μπορεί να είμαστε οξύθυμοι αλλά ποτέ δεν κρατάμε κακία
54. Γιατί κανένας άλλος δεν χαίρεται για την καταγωγή του όσο εμείς
55. Γιατί παρόλο που γνωρίζουμε τον κίνδυνο τολμάμε
56. Γιατί η τρέλα στην Ελλάδα πάει με χίλια....Γι αυτό όλοι τρέχουν στο δρόμο
57. Γιατί το 95% των αστεριών και των πλανητών έχουν ελληνική ονομασία
58. Γιατί δουλεύουμε για να ζούμε και δε ζούμε για να δουλεύουμε
59. Γιατί έχουμε του κόσμου τα ελαττώματα και παρόλα αυτά είμαστε ακαταμάχητοι
60. Γιατί η ζωή μας είναι στο «δυνατό» ενώ των ξένων στο «αθόρυβο»
61. Γιατί αν η χώρα μας δεν ήταν η ομορφότερη του κόσμου, θα τη διάλεγαν για σπίτι τους οι δώδεκα θεοί του Ολύμπου;
62. Γιατί όταν φωνάζουμε «αδελφέ» στο δρόμο, όλοι γυρνάνε
63. Γιατί κάνουμε τις περισσότερες καταχρήσεις κι όμως ζούμε περισσότερο
64. Γιατί ακόμα κι ο Αϊνστάιν παραδέχτηκε ότι οφείλει πολλά σε έναν Έλληνα
65. Γιατί όταν συζητάμε για δίαιτα είμαστε πάντα στο τραπέζι και τρώμε
66. Γιατί κάποτε «φωτίσαμε» ολόκληρο τον κόσμο
67. Γιατί μιλάμε δυνατά και γελάμε με την καρδιά μας
68. Γιατί είμαστε οι μόνοι που ξεκινάμε το μεσημέρι για καφεδάκι και καταλήγουμε να πίνουμε ούζο μέχρι πρωίας
69. Γιατί μπροστά στο Μετσοβόνε τύφλα να χει το Έμενταλ
70. Γιατί με μια φλόγα καταφέραμε να ενώσουμε ολόκληρο τον κόσμο
71. Γιατί ξέρουμε να εκφράζουμε το σ' αγαπώ με κάθε πιθανό τρόπο
72. Γιατί τα πιο απίστευτα είναι κι ελληνικά
73. Γιατί κυκλοφορούμε στο δρόμο στις δύο το βράδυ και δε νιώθουμε ότι είμαστε σε στοιχειωμένη πόλη
74. Γιατί σουβλάκι, σουτζουκάκι και λοιπές ελαφριές γεύσεις είναι η αδυναμία μας
75. Γιατί είμαστε περήφανοι για το παρελθόν μας
76. Γιατί δεν πάμε για ύπνο με τις κότες αλλά το ξημερώνουμε διασκεδάζοντας
77. Γιατί ακόμη και το πιο μικρό ξωκλήσι μας λούζεται από φως. Δεν πιάνεται η ψυχή μας απ' τη σκοτίδα του βιτρώ
78. Γιατί τα λέμε έξω απ΄ τα δόντια
79. Γιατί ξέρουμε να «κλέβουμε» αλλά και να μην «καρφώνουμε» αυτόν που «κλέβει» στις εξετάσεις
80. Γιατί έχουμε πάντα μια λύση- έστω και πλάγια- σε όλα
81. Γιατί οι γονείς μας δεν ξεχνάνε ότι υπάρχουμε μόλις κλείσουμε τα δεκαοκτώ
82. Γιατί είμαστε των άκρων
83. Γιατί την κάθε δυσκολία την αντιμετωπίζουμε για χιούμορ
84. Γιατί το αντιπροσωπευτικότερο ελληνικό σύνθημα είναι: «Για την Ελλάδα, ρε γαμώτο!»
85. Γιατί οι Ολυμπιακοί Αγώνες γεννήθηκαν εδώ
86. Γιατί όταν θέλουμε να λιαστούμε, έχουμε αμμουδιά και θάλασσα. Δεν ξεχυνόμαστε στα γρασίδια ούτε βουτάμε στα σιντριβάνια
87. Γιατί βλέπουμε τον ουρανό γαλάζιο κι όχι μολυβί
88. Γιατί εδώ που ζούμε όλο το χρόνο, ο ξένος το έχει σκοπό ζωής να έρθει μία εβδομάδα
89. Γιατί η Ελλάδα είναι η πιο φτωχή χώρα με τους πιο πλούσιους κατοίκους
90. Γιατί είχαμε μάγκες προγόνους
91. Γιατί ξέρουμε τι θα πει κέφι
92. Γιατί μιλάμε καλά τις ξένες γλώσσες...αλλά ποιοι μιλούν καλά τα ελληνικά;
93. Γιατί πίνουμε και καπνίζουμε περισσότερο από όλους και ζούμε περισσότερο από όλους
94. Γιατί εμείς γράφουμε την Ιλιάδα, και οι ξένοι την κάνουν έργο χιλιάδες χρόνια μετά
95. Γιατί το τζατζίκι, το σουβλάκι, η μαγκιά και το φιλότιμο είναι ελληνικά
96. Γιατί μας αρέσει τα λεφτά και τα ψάρια να τα τρώμε πάντα φρέσκα
97. Γιατί ενώ έχουμε μικρή χώρα, έχουμε μεγάλη καρδιά
98. Γιατί το δικό μας μοντέλο ζωής έχει πολλέεεεεεες καμπύλες
99. Γιατί η μάνα μου κάθε Αύγουστο απλώνει τραχανά. Οι άλλοι τι απλώνουν?
100. Γιατί το σύνθημα Ελευθερία ή Θάνατος ήταν ελληνικό.



Φαντάζομαι ότι κι εσείς όπως κι εγώ δε συμφωνώ σε όλα, είναι φανερό όμως ότι ακόμη κι αυτά που δεν αντιπροσωπεύουν εμάς προσωπικά, μας χαρακτηρίζουν ως έθνος κι ως λαό.